"Stawiamy na bezpieczeństwo. MojePZU, najbardziej rozbudowana internetowa platforma na rynku finansowo-zdrowotnym, umożliwia załatwienie wielu spraw online, bez wychodzenia z domu. To bardzo ważne w okresie pandemii. Dzięki usłudze mojeID klienci będą mogli zarejestrować się na platformie zdalnie, bez konieczności wizyty i potwierdzania swojej tożsamości w oddziale PZU. Wystarczy, że są klientami bankowości internetowej jednego z banków uczestniczących w mojeID jako dostawcy tożsamości, np. Pekao" - powiedział dyrektor biura usług cyfrowych PZU Konrad Grajeta, cytowany w komunikacie.
Usługa mojeID umożliwia zdalny dostęp do usług oferowanych nie tylko przez dostawców komercyjnych, ale również i administrację publiczną.
PZU wprowadza usługę mojeID we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR).
"Trend związany z cyfryzacją procesów i rozwojem usług zdalnych, dostrzegany od dłuższego czasu, ostatnio znacząco się nasila. KIR ma w swoim portfolio rozwiązania, które szczególnie teraz są doceniane przez rynek, bo optymalnie adresują potrzeby naszych partnerów biznesowych i odpowiadają oczekiwaniom ich klientów. Udostępnienie usługi mojeID przez PZU - lidera w sektorze ubezpieczeń - jest posunięciem otwierającym nowy obszar budowania przewag konkurencyjnych w obrębie całej branży. Wierzymy, że nasza współpraca wpłynie na upowszechnienie wykorzystania mojeID i przyspieszenie digitalizacji w kolejnych obszarach gospodarki" - powiedział prezes KIR Piotr Alicki, cytowany w komunikacie.
MojePZU pozwala na zgłoszenie szkody, umówienie wizyty lekarskiej, pobranie zwolnienia lekarskiego czy e-recepty, dostęp do dokumentacji medycznej na swój temat, zakup polisy mieszkaniowej czy turystycznej oraz inwestowanie oszczędności. Platforma umożliwia również korzystanie z atrakcyjnych rabatów i zniżek w ramach Klubu PZU Pomocni. Można z niej korzystać za pośrednictwem strony internetowej moje.PZU.pl i aplikacji mobilnej, przypomniano.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów przekroczyła w 2019 roku 343 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.