"Rok 2018 zakończyliśmy skalą 575 mln zł [przychodów]. Nasz cel to przekroczenie 1 mld zł przychodów w 2020 roku. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze. 2018 rok to była praca nad zintegrowaniem naszego modelu. Jesteśmy niesłychanie zadowoleni z wyników PZU Zdrowie" - powiedział Pałac podczas konferencji prasowej.
"Myślę, że potrzebujemy tych dwóch lat, by ten cel [ strategiczny] osiągnąć" - dodał, zapytany o możliwość osiągnięcia celu 1 mld przychodów już w 2019 r.
Liczba polis w PZU zdrowie wzrosła o 53% r/r do 2,3 mln na koniec 2018 r. Cel na 2020 r. to 4 mln polis.
"To jeden z najszybciej rosnących kawałków naszego biznesu - 2 100 placówek współpracujących, 49 szpitali, 1300 lekarzy ponad 50 specjalizacji. To przekłada się na bardzo dobry odbiór naszej oferty i wzrost liczby klientów" - powiedział prezes PZU Życie.
Marża EBITDA PZU Zdrowie wyniosła 8,8% w 2018 r., cel na 2020 rok to 12%.
"Jesteśmy na najlepszej drodze, by osiągnąć cel przychodowy i marżowy, zawarte w naszej strategii. Ale chcemy jednocześnie, by wszystko, co jest pod logo PZU miało określony standard" - powiedział prezes PZU Paweł Surówka podczas konferencji.
PZU Zdrowie jest operatorem medycznym z własną siecią, do której należy już ponad 60 placówek. Ponadto współpracuje z ponad 2 100 placówkami partnerskimi w 500 miastach w Polsce oraz 50 szpitalami i ponad połową aptek w kraju.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.