Wyniki finansowe Wirtualnej Polski Holding S.A. od początku 2022 r. rosną powyżej średniej rynkowej, w każdym z obszarów działalności spółki. Zarówno w obszarze mediów, jak i turystyki czy usług finansowych oraz sprzedaży samochodów Wirtualna Polska notuje wyraźne wzrosty sprzedaży. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv po trzech kwartałach 2022 r. wyniosły 750,6 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA to 261,2 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. W trzecim kwartale zysk EBITDA wzrósł o 30 proc. do kwoty 95,8 mln zł. Z kolei zysk netto za trzeci kwartał 2022 r. to 50,7 mln zł.
Trzeci kwartał tego roku, mimo że wakacyjny, był pracowitym okresem wzmacniania pozycji konkurencyjnej naszych biznesów turystycznych i mediowych. W obszarze turystyki za 400 mln zł zrealizowaliśmy przejęcie konkurentów Nocowanie.pl z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, rozbudowując naszą ofertę do 100 tys. kwater turystycznych. W obszarze mediów zainwestowaliśmy 110 mln zł w spółki Patronite i Audioteka, dzięki czemu wraz z użytkownikami Pilota WP i OpenFM mamy już 600 tys. subskrybentów jakościowych treści w Polsce - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
W trzecim kwartale 2022 r. podwoiła się liczba reklamodawców korzystających z narzędzia WP Ads. W tej chwili jest ono aktywne dla ponad 400 klientów Wirtualnej Polski. WP Ads pozwala na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Dostępne są też kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC. Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta na stronie ads.wp.pl można przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy Wirtualna Polska Holding przeprowadziła w sumie sześć znaczących akwizycji i inwestycji. W sierpniu spółka nabyła 40 procent udziałów w Patronite, największym polskim serwisie internetowym łączącym twórców z patronami. Na początku września za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Następnie WP nabyła 100 proc. udziałów spółki Benchmark.pl, jednego z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej, nowych technologii, gier video oraz sprzętu elektronicznego. Również we wrześniu Wirtualna Polska została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka S.A., jednego z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działającym m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach i Litwie. WP jest właścicielem ok. 60 proc. akcji, wartość transakcji wyniosła 95 mln zł. W październiku za prawie 33 mln zł Wirtualna Polska nabyła około 44,5 proc. udziałów spółki Selsey, jednego z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii "dom i ogród". W listopadzie WP kupiła Mediapop, właściciela kilku portali internetowych, które docierają do ponad 12 mln Polaków. Kwota transakcji to co najmniej 28 mln zł. Łącznie w ciągu ostatnich 3 miesięcy Wirtualna Polska Holding na akwizycje przeznaczyła ponad 580 mln zł.
Wirtualna Polska to holding technologiczny prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. W październiku 2022 r. z serwisów i usług internetowych spółki korzystało 22,3 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.