Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły prawie 180 mln złotych. To oznacza wzrost o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł, a EBITDA 60 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc.
– W czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym 2021 miało miejsce rzadkie zjawisko na naszym mediowym niebie – rynku cyfrowej reklamy display. Naszym zdaniem polskie portale jako całość, a nie tylko WP, rosły szybciej niż Google i Facebook łącznie. To wynik wyjątkowo dużego popytu na digitalowe kampanie wizerunkowe w lockdownie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
Zobacz też: Polski Ład. 500 plus i trzynaste emerytury zostają. Pierwsze zmiany dla seniorów zapowiedziane na 2022 rok
W obszarze turystyki zagranicznej, najmocniej dotkniętej przez pandemię, wyniki pierwszego kwartału 2021 roku przekroczyły założenia budżetowe. Zwiększenie liczby osób zaszczepionych w Polsce i ograniczanie restrykcji w kolejnych krajach, będą miały decydujący wpływ na dynamikę wzrostów w tym obszarze w następnych miesiącach.
Wirtualna Polska rozwija narzędzie reklamowe WP Sales Booster, które pozwala sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Produkt, który został wprowadzony na rynek pół roku temu pomija pośredników. Dzięki temu obniża koszt kampanii dla reklamodawców, a poprawiając efektywność marketingową zapewnia klientom wyższą sprzedaż przy gwarantowanym ROAS (zwrocie z inwestycji reklamowej).
Wirtualna Polska kontynuuje kilkuetapowy proces przechodzenia na zieloną energię. Od 2021 roku kupuje wyłącznie tę z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Użytkownicy serwisów Wirtualnej Polski mogą przełączyć tryb przeglądania na ciemny, pozwalający m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED. W kwietniu 2021 oddana do użytku została pierwsza, testowa farma fotowoltaiczna spółki, która zasila jedną z serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,9 mln Polaków.