"W krótkim terminie to sytuacja ta spowodowała duże zamieszanie, ale w skali całego roku to nie będzie miało dużego wpływu na naszą branżę. Część kategorii produktowych już wróciła do poziomów sprzedaży sprzed pandemii, a część nie obniżyła się. W skali roku nie będziemy tego widzieli" - powiedział Wachowicz podczas sesji w ramach EEC Online.
Według niego, najwięcej obecnie komentuje się sytuację dotyczącą marca i kwietnia, ale najtrudniej przewidzieć będzie co się wydarzy w IV kwartale.
"Dla mnie ciekawe, co wydarzy się w IV kwartale, bo nie możemy mówić, że sytuacja została opanowana. Wejście czwarty kwartał z jednoczesnym zamknięciem sklepów fizycznych spowoduje, że logistyka nie da rady z dostarczaniem zamówień" - powiedział dyrektor.
Dyrektor szacuje, że obecnie udział e-commerce w całości sprzedaży w przypadku RTV Euro AGD w zależności od kategorii produktu wynosi od 15% do 60%.
"Przed pandemią ze względu na naszą konkurencje nie chciałbym podawać szczegółów, ale sprzedaż online wynosiła od ok. 10% do 50% w zależności od kategorii produktu. Jeżeli byśmy wzięli pod uwagę okres, kiedy właściwie wszystkie nasze sklepy stacjonarne były zamknięte, to ten udział był odpowiednio wyższy" - dodał Wachowicz.
RTV Euro AGD jest pierwszą polską firmą działającą na rynku sprzedaży sprzętu elektronicznego oraz sprzętu gospodarstwa domowego. Sieć placówek stacjonarnych składa się z 286 sklepów działających w 186 miastach.