Po wielu miesiącach negocjacji kilka dni temu PKN Orlen ogłosił przejęcie Ruchu. Obejmie 65 proc. akcji spółki. Przy okazji poniedziałkowej prezentacji strategii Orlenu prezes Daniel Obajtek zdradził kilka informacji na temat przyszłej współpracy.
Ruch przedstawi jeszcze w grudniu nowe formaty sklepów, które zaczną powstawać od początku 2021 roku - zapowiedział.
- Obecnie Ruch posiada około 1 300 punktów sprzedaży. W ciągu roku ich liczba może wzrosnąć do około 1 500. Mamy przygotowane trzy nowe formaty sklepów w zależności od ich kubatury - dodał.
Szczegóły na razie nie są znane. Wiadomo jedynie, że nowe placówki będą powstawały w punktach, które są najlepiej rokujące, takie jak miejsca po byłych stacjach paliw w centrach miast.
Obajtek zapowiedział jednocześnie, że szczegóły związane z nowymi formatami punktów Ruchu PKN Orlen będzie chciał przedstawić około 10 grudnia.
- Jesteśmy przygotowani do 'odpalenia' tego projektu z początkiem 2021 roku, mamy gotowe lokalizacje pod nowe formaty sklepów - dodał.
Czytaj więcej: "Holding PiS" przegrywa w starciu z COVID-19. Tylko jedna państwowa spółka poprawiła wyniki
Szef Orlenu poinformował także, że rozpisany został przetarg na bezobsługowe punkty odbioru paczek, które mają powstawać zarówno w lokalizacjach Ruchu, jak i np. na stacjach PKN Orlen.
- Zakładamy, że w latach 2021-2022 powstanie ich w sumie około 2 tys. - powiedział.
Łącznie z obsługowymi punktami odbioru paczek, będzie ich w sumie ponad 3 tys.
Zgodnie z podpisaną w czerwcu umową inwestycyjną, PKN Orlen wejdzie w posiadanie większościowego pakietu udziałów w Ruchu (65 proc.), a pozostałymi akcjonariuszami będą PZU i PZU Życie oraz Alior Bank.
Dodatkowo Alior Bank zobowiązał się do umorzenia wierzytelności Ruchu w wysokości 87,5 mln zł.
Czytaj więcej: Polska średniakiem Europy w wydatkach na badania i rozwój. Inwestujemy 1,3 proc. PKB
Częścią umowy inwestycyjnej jest też plan restrukturyzacji Ruchu, który opiera się na dwóch kluczowych założeniach: rozwoju spółki w kierunku nowoczesnej sprzedaży FMCG oraz rozwoju usług kurierskich, przy optymalizacji dotychczasowej działalności.
Ruch jest organizatorem sieci saloników prasowych i kiosków w Polsce, jak również prowadzi działalność w zakresie dystrybucji prasy i książek (w tym sprzedaż internetową), a także usług kurierskich (usługa "Paczka w Ruchu").
Kontroluje również spółki prowadzące działalność w zakresie m.in. zarządzania nieruchomościami, usług wsparcia biznesowego, prenumeraty oraz marketingu.