"Obecnie linia dysponuje flotą 17 samolotów, a latem ta liczba wzrośnie do 25. Jesienią zaczniemy stopniowo przemalowywać je na barwy Buzz" - powiedział prezes Buzz Michał Kaczmarzyk na konferencji prasowej.
"Chcielibyśmy, żeby do lata 2020 roku wszystkie 25 samolotów funkcjonowało już z logo Buzz" - dodał Kaczmarzyk w rozmowie z ISBnews.
Nie zmieni się model biznesowy spółki, który przewiduje ofertę b2b dla tour-operatorów, a także połączenie regularne w formule wet-lease dla firmy Ryanair.
"Z 25 samolotów w sezonie letnim 7 będzie świadczyło usługi dla tour-operatorów, a pozostałe dla Ryanaira. Planujemy, że w 2019 roku liczba pasażerów czarterowych wzrośnie do prawie 900 tys., w porównaniu do 600 tys. w roku 2018" - powiedział prezes Buzz na konferencji.
Spółka zakończyła już rekrutację na załogi pod sezon letni i zatrudnia około 280 pilotów i 560 członków załóg pokładowych.
"Buzz to nie jest zupełnie nowa marka, należy ona do grupy Ryanair od 2003 roku, gdy została kupiona od KLM, a następnie wchłonięta przez Ryanair. Teraz ta nazwa ożywa. Zmiana wynika ze strategii Ryanaira, by w grupie działały co najmniej cztery linie lotnicze pod niezależnymi brandami. Ważne jest dla nas, żeby zacząć budować marki również lokalne, co wpłynie na ich postrzeganie przez klientów" - dodał Kaczmarzyk.
Polska spółka Buzz będzie jedną z czterech linii lotniczych wchodzących w skład grupy Ryanair Holdings, obok Ryanair DAC, Laudamotion w Austrii oraz Ryanair UK.
Ryanair Sun to spółka z grupy Ryanair, realizująca loty czarterowe oraz połączenia regularne w formule wet-lease.
Ryanair to niskokosztowy przewoźnik lotniczy, który operuje z ok. 200 lotnisk w ponad 30 krajach.
Piotr Apanowicz