Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Rynek gier wideo warty pół biliona złotych. Rośnie z każdym rokiem o prawie 10 proc.

1
Podziel się:

W branży rozrywki gry komputerowe są drugą najchętniej wybieraną formą spędzania czasu. Gracze wydają na nie setki miliardów dolarów rocznie. Najwięcej Chińczycy i Amerykanie.

Rynek gier wideo rośnie w oczach.
Rynek gier wideo rośnie w oczach. (Fotolia)

CD Projekt podsumował 2018 rok. Najbardziej rozpoznawalny polski producent gier z ich sprzedaży zainkasował 363 mln zł. Przełożyło się to na 109 mln zł czystego zysku - wynika z raportu opublikowanego w środę.

Z tego samego opracowania wynika, że setki milionów złotych to tylko kropla w morzu. Cały rynek gier wideo tylko w ubiegłym roku wart był 134,9 mld dolarów, czyli ponad 500 mld zł. Co ważne, jego wartość systematycznie rośnie i według szacunków Newzoo (jednej z czołowych firm badawczych zajmujących się analizą rynku gier i e-sportu) w tym roku przekroczy 148 mld dolarów (564 mld zł).

Szacuje się, że rocznie wartość rynku gier rośnie w tempie nieco ponad 9 proc. i tak pozostanie co najmniej do 2021 roku.

Według raportu PWC ludzie na całym świecie przeznaczają coraz więcej czasu oraz pieniędzy na branżę rozrywki i mediów, a gry komputerowe są drugą najchętniej wybieraną formą spędzania czasu.

Kluczowy wpływ na wartość rynku w 2018 roku miał imponujący 15-procentowy wzrost popytu na gry na konsole. Na koniec ubiegłego roku jego wartość wyniosła około 38 mld dolarów. Łącznie konsole Xbox i PlayStation pod tym względem wyprzedzają już gry na komputery.

Zobacz także: CD Projekt wypływa na głębokie wody

Według szacunków analityków Newzoo, pod względem urządzeń, na które gry są dostępne, największy udział w globalnym rynku stanowią obecnie gry na urządzenia mobilne (47 proc.), z czego 37 proc. to tytuły wydane na smartfony. W 2021 roku udział gier mobilnych stanowić ma już ponad połowę rynku.

Pod względem terytorialnym największy udział w rynku gier mają kraje Azji i Pacyfiku. Region ten w ubiegłym roku miał blisko połowę udziałów. Jego wartość szacowana jest na 66,2 mld dolarów (wzrosła o 8,3 proc.).

Drugim co do wielkości rynkiem gier jest obszar Ameryki Północnej, który zanotował wzrost o 14 proc. do poziomu 33,9 mld dolarów. "Tak dynamiczny rozwój wynika z dużego udziału w intensywnie rosnącym rynku gier konsolowych" - czytamy w raporcie CD Projektu.

Państwami o najwyższej wartości rynku gier pozostają Chiny (34,4 mld dolarów) oraz Stany Zjednoczone (31,5 mld dolarów). Kolejne miejsca zajmują: Japonia (17,7 mld dolarów), Korea Południowa (5,8 mld dolarów), Niemcy (5 mld dolarów) i Wielka Brytania (4,7 mld dolarów).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Maciek
6 lat temu
Tak sie zastanawiam kiedy będzie nasycenie ? I czy nie będzie wtedy takiej konkluzji sygnały były widoczne od dawna jak to zwykle mają analitycy w zwyczaju powiedzieć po fakcie . Bo już teraz mam wrażenie że nie którzy zwłaszcza młode pokolenie gra cały Boży dzień
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Maciek
6 lat temu
Tak sie zastanawiam kiedy będzie nasycenie ? I czy nie będzie wtedy takiej konkluzji sygnały były widoczne od dawna jak to zwykle mają analitycy w zwyczaju powiedzieć po fakcie . Bo już teraz mam wrażenie że nie którzy zwłaszcza młode pokolenie gra cały Boży dzień

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.