"Licząc od początku bieżącego roku import używanych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony wyniósł 248 278 sztuk, o 26% mniej niż rok wcześniej. Drastyczny spadek, odnotowany szczególnie w kwietniu, jest oczywiście skutkiem pandemii i związanych z nią konsekwencji, m.in. braku możliwości rejestracji sprowadzonych aut i znacznym ograniczeniem przemieszczania się" - czytamy w komunikacie.
Średni wiek aut sprowadzonych w ciągu czterech ostatnich miesięcy wyniósł 11,5 roku, przy czym w samym kwietniu importowane były pojazdy nieznacznie młodsze - średnia to 11 lat i 1 miesiąc, podano także.
We wszystkich województwach tegoroczny import był mniejszy niż przed rokiem. Najwięcej samochodów sprowadzonych zostało do woj. wielkopolskiego (33 077 szt.), które wykazało najmniejszy w skali kraju spadek importu w porównaniu z ubiegłym rokiem (-22,5%), podał Samar.
TOP10 krajów, z których najczęściej importowane są samochody do Polski:
1. Niemcy - 138 986 szt. (-28,2%)
2. Francja - 25 802 szt. (-22,1%)
3. Belgia - 17 370 szt. (-25,7%)
4. Holandia - 10 603 szt. (-29,8%)
5. Stany Zjednoczone - 9 787 szt. (0,7%)
6. Włochy - 9 003 szt. (-30,2%)
7. Szwajcaria - 6 656 szt. (-29,9%)
8. Dania - 6 305 szt. (-28,2%)
9. Austria - 6 120 szt. (-24,7%)
10. Szwecja - 5 488 szt. (-27,6%)
Z kolei TOP10 najczęściej importowanych marek w 2020 roku:
1. Volkswagen - 27 874 szt.,
2. Opel - 23 805 szt.,
3. Ford - 21 908 szt.,
4. Audi - 21 461 szt.,
5. Renault - 15 914 szt.,
6. BMW - 15 636 szt.,
7. Peugeot - 12 323 szt.,
8. Mercedes - 11 589 szt.,
9. Citroen - 11 511 szt.,
10. Toyota - 8 373 szt., podsumowano.
Trzy czołowe marki tego zestawienia stanowią 29,6% importowanych samochodów.