"Struktura importu na przestrzeni lat się nie zmienia. Zdecydowaną większość stanowią samochody osobowe - 928 311 sztuk, co stanowi 92% rynku. Jeżeli chodzi o wiek - statystyczny samochód sprowadzony w ubiegłym roku do Polski miał 11 lat i 11 miesięcy. To mniej niż wynosi średni wiek samochodów osobowych w parku na koniec 2018 roku (blisko 15 lat). W 2019 roku najpopularniejszym rocznikiem wśród importowanych aut jest 2008 (86 536 sztuk)" - czytamy w komunikacie.
Najwięcej używanych samochodów przyjeżdża z Niemiec - wynik 582 712 pojazdów stanowi aż 57,7% importu w 2019 r., podał Samar. Ranking TOP10 krajów, z których najczęściej sprowadzano do Polski używane samochody w minionym roku jest następujący:
- Niemcy - 582 712 szt.,
- Francja - 98 635 szt.,
- Belgia - 70 377 szt.,
- Holandia - 41 919 szt.,
- Włochy - 38 649 szt.,
- Stany Zjednoczone - 33 037 szt.,
- Szwajcaria - 27 862 szt.,
- Austria - 25 223 szt.,
- Dania - 25 209 szt.,
- Szwecja - 22 439 szt.
Także w przypadku marek i modeli niewiele się zmienia na przestrzeni kilku ostatnich lat. "Dominacja Volkswagena nie podlega dyskusji. Jego udział w imporcie wyniósł 11,7%" - czytamy dalej.
Poniżej ranking TOP10 najczęściej importowanych marek w 2019 r., wg Samar:
- Volkswagen - 118 277 szt.,
- Opel - 101 739 szt.,
- Ford - 86 832 szt.,
- Audi - 85 824 szt.,
- Renault - 65 471 szt.,
- BMW - 60 073 szt.,
- Peugeot - 50 722 szt.,
- Citroen - 48 468 szt.,
- Mercedes - 43 915 szt.,
- Toyota - 36 825 szt.