"Po 'słabszym' styczniu w lutym nastąpił skok importu, który spowodował, że tegoroczny wynik skumulowany już jest na plusie. Co więcej, to drugi najwyższy wynik po dwóch pierwszych miesiącach roku w historii, po rekordowym 2008 roku, kiedy import w porównywalnym okresie przekroczył 165 tys. sztuk. Nie zmienia się niestety wiek pojazdów, który wynosi średnio 11 lat i 6 miesięcy. Najpopularniejszym rocznikiem - z udziałem 8,7% - jest 2007" - czytamy w komunikacie.
Zdecydowaną większość lutowego importu stanowią samochody osobowe - 139 185 sztuk, tj. 91,34% udziału. Najwięcej aut sprowadzamy niezmiennie z Niemiec - 87 698 sztuk, co stanowi 57,6% udziału. Na kolejnych pozycjach - jako kraje źródłowe używanych pojazdów - plasują się Belgia z liczbą 15 017 sztuk (udział 9,9%) oraz Francja 10 230 sztuk (udział 6,7%), a dalej są Holandia, Włochy, Szwajcaria, Stany Zjednoczone, Dania, Austria i Szwecja. Wymienione kraje (czołowa 10) posiadają 95,9% udziału w imporcie, podano także.
W zestawieniu najpopularniejszych marek i modeli nie ma - według Samar - niespodzianek. Od wielu lat liderami są Volkswagen (18 184 sztuki, udział 11,9%) z Oplem (15 725 sztuk, udział 10,3%) i Fordem (12 935 sztuk, udział 8,5%). Niemal co trzeci sprowadzony w 2019 roku samochód ma logo jednego z tych producentów. Zestawienie najpopularniejszych modeli otwierają Audi A4 (5 362 sztuki), Volkswagen Golf (4 767 sztuk) oraz Opel Astra (4 212 sztuk). Wymienione modele stanowią 9,4% tegorocznego importu.
Według szacunków IBRM Samar, w 2019 roku import samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony powinien utrzymać się na zbliżonym poziomie do zeszłorocznego, czyli wyniesie około 1 mln sztuk.