"Pierwszy miesiąc bieżącego roku był o 1 dzień roboczy krótszy niż przed rokiem, co dodatkowo przyczyniło się do większego importu używanych aut, szczególnie w kontekście znaczących wzrostów cen samochodów nowych. Warto przypomnieć, że w tym samym czasie liczba rejestracji nowych samochodów o dmc do 3,5 tony spadła o 14,5% (43 889 sztuk)" - czytamy w komunikacie.
Średni wiek importowanych samochodów wynosi obecnie 11 lat i 7 miesięcy, o ok. 1 miesiąc więcej niż w styczniu 2019 r. Najpopularniejszym rocznikiem produkcji jest 2008 (6 755 sztuk), podano także.
TOP 10 krajów, które stanowiły najważniejsze źródło importu w styczniu 2020 wraz ze zmianą procentową w odniesieniu do stycznia roku ubiegłego przedstawia się następująco:
- Niemcy - 46 277 szt. (+7,5%)
- Francja - 8 281 szt. (+14,2%)
- Belgia - 5 620 szt. (+12,2%)
- Holandia - 3 563 szt. (-1,8%)
- Włochy - 3 078 (+9,7%)
- USA - 2 626 szt. (+21,6%)
- Szwajcaria - 2 195 szt. (+2,9%)
- Dania - 2 125 szt. (+1,0%)
- Austria - 2 122 szt. (+12,9%)
- Szwecja - 1 839 szt. (-5,4%)
Natomiast TOP10 najczęściej importowanych marek w styczniu:
- Volkswagen - 9 506 szt.,
- Opel - 7 904 szt.,
- Ford - 7 108 szt.,
- Audi - 7 092 szt.,
- Renault - 5 240 szt.,
- BMW - 5 078 szt.,
- Peugeot - 4 017 szt.,
- Citroen - 3 854 szt.,
- Mercedes - 3 806 szt.,
- Toyota - 2 873 szt.