"Po trzech miesiącach sprzedaż jest mniejsza niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 16,54%. Łącznie od stycznia do marca 2019 r. w naszym kraju zarejestrowano 333 autobusy, o 66 szt. mniej niż w takim samym okresie 2018 roku" - czytamy także w komunikacie.
W marcu 2019 r. największy udział w rejestracjach miał segment autobusów miejskich - 71,1%. Udział autobusów turystycznych wyniósł 17,4%, a międzymiastowych 11,6%. Dane skumulowane, liczone narastająco od stycznia do marca, wskazują autobusy miejskie jako najbardziej popularne w tym roku z udziałem w wysokości 75,1%. W tym samym okresie segment autobusów turystycznych miał udział w rynku w wysokości 13,5%, a autobusów międzymiastowych - 10,8%, podano także.
Od stycznia do marca 2019 r. najczęściej rejestrowano w Polsce autobusy marki Solaris (78 szt., -16,1% r/r), przed MAN-em (71 szt., +121,9% r/r) oraz IVECO (62 szt., +121,4% r/r). W pierwszej dziesiątce zestawienia cztery marki zanotowały spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - Solaris, Mercedes, Scania oraz VDL, podał także Samar.