Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Samar: Produkcja nowych aut o DMC do 3,5 t w Polsce spadła o 1,73% w 2019 r.

0
Podziel się:

Produkcja nowych samochodów osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony spadła w Polsce o 1,73% r/r i wyniosła 621 803 szt. w 2019 r., podał IBRM Samar. Spośród trzech polskich producentów tylko jeden - FCA Poland - zwiększył produkcję.

Samar: Produkcja nowych aut o DMC do 3,5 t w Polsce spadła o 1,73% w 2019 r.

"Trzech głównych graczy na polskim rynku: Volkswagen Poznań, FCA Poland i PSA Manufacturing Poland (dawniej: Opel Manufacturing Poland) wyprodukowały 621 803 pojazdy wobec 632 724 sztuk w roku poprzednim. Dla porównania, w roku 2017 fabryki w Polsce opuściło 666 709 samochodów. Jeszcze bardziej skalę spadku produkcji w naszym kraju pokazuje zestawienie z rokiem 2009, kiedy koncerny motoryzacyjne w Polsce wypuściły w świat blisko milion pojazdów (990 982 egz.)" - czytamy w komunikacie.

W 2019 roku fabryki Volkswagena w Poznaniu i we Wrześni wyprodukowały 266 127 samochodów. Był to rezultat o 0,26% (692 szt.) mniejszy niż w roku poprzednim. Ten wynik zapewnił jednak niemieckiemu koncernowi pozycję lidera produkcji aut w 2019 roku. Z taśm zakładu w stolicy Wielkopolski zjechały 148 334 sztuki modelu Caddy 4 oraz 29 342 egzemplarze Transportera T6. Oba te modele zanotowały spadki wielkości produkcji (odpowiednio o: 12 701 oraz 538 szt.). W fabryce we Wrześni powstały natomiast 72 703 Craftery (w tym odmiana Grand California) wobec 66 889 sztuk w roku 2018. Produkcję w tym zakładzie uzupełniła, należąca do Volkswagena, marka MAN z modelem TGE W ubiegłym roku wrześnieński zakład opuściło 15 748 takich aut wobec 9 015 w roku poprzednim (wzrost o 74,69%). Rosnącą produkcję Września w dużej mierze zawdzięcza temu, że to wciąż zakład "na dorobku". Pełne pierwsze dwanaście miesięcy działalności przypadło tam bowiem na 2017 rok, podano także.

Fabryka FCA Poland w Tychach wyprodukowała w ubiegłym roku 263 176 aut, o 1,44% (3 728 szt.) więcej niż w roku 2018. Ten wzrost produkcji nie był jednak zasługą podstawowego modelu wytwarzanego w tyskiej fabryce, czyli Fiata 500. W ubiegłym roku zakład dostarczył bowiem 200 704 sztuki 500-tki (modele: 500 i Abarth), o 4,91% mniej niż w roku poprzednim. Na lepszym wyniku należącej do FCA Poland fabryki zaważył wzrost produkcji Lancii Ypsilon. Od stycznia do grudnia 2019 r. z fabryki włosko-amerykańskiego producenta wyjechały 62 472 egzemplarze tego modelu, wobec 48 375 sztuk w roku poprzednim (wzrost o 14 097 szt.), czytamy dalej.

Spadek produkcji zanotował także fabryka PSA Manufacturing Poland w Gliwicach. W 2019 roku z taśm zakładu zjechało 92 500 samochodów (w tym: Opel Astra, Vauxhall Astra, Buick Cascada oraz Holden Cascada) wobec 106 457 egzemplarzy w roku poprzednim. To spadek o 13,11% r/r. Dla porównania w 2017 oku zakład wyprodukował aż 165 241 aut, wynika z danych Samaru.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)