"W sierpniu 2020 roku wydziały komunikacji zarejestrowały w Polsce 7 195 nowych pojazdów użytkowych, czyli samochodów dostawczych (w tym minibusów) oraz ciężarówek. To wynik o 16,62% mniejszy niż w lipcu tego roku oraz o 14,19% słabszy w zestawieniu z sierpniem roku 2019 - wynika z analizy danych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Od stycznia do sierpnia 2020 r. zarejestrowanych zostało 51 826 nowych samochodów użytkowych. Był to wynik o 31,21% (23 508 szt.) mniejszy niż w takim samym okresem 2019 roku" - czytamy w komunikacie.
W sierpniu 2020 roku zarejestrowanych zostało 5 839 nowych samochodów dostawczych o DMC do sześciu ton. To wynik o 16,75% mniejszy niż w lipcu tego roku oraz o 17,13% słabszy, gdy zestawimy go z sierpniem 2019 roku. Od początku roku w Polsce zostało zarejestrowanych 40 858 nowych samochodów dostawczych, o 26,73% (14 904 szt.) mniej (r/r), podano także.
"Kluczowy wpływ na sprzedaż samochodów dostawczych w Polsce w ostatnich miesiącach ma głównie pandemia koronawirusa, który sprawiła, że wiele firm zawiesiło decyzje o zakupie nowych samochodów. Ponadto wstrzymanie na kilka miesięcy produkcji przez koncerny motoryzacyjne sprawiło, że importerzy mieli problemy z dostępnością aut. Choć rynek nowych pojazdów dostawczych nadal boryka się ze skutkami pandemii, to w sierpniu zanotował znacznie lepsze rezultaty nie tylko w porównaniu z "pandemicznym" marcem, kwietniem czy majem, ale także styczniem i lutym" - czytamy dalej.
Najpopularniejszym modelem auta dostawczego na koniec sierpnia 2020 r. było Renault Master. Polacy od początku roku zarejestrowali 4 004 egzemplarze, o 25,31% mniej w porównaniu z takim samym okresem ub.r. Na drugiej pozycji był Fiat Ducato, którego wynik to 3 651 samochodów, o 5,49% mniejszy (r/r). Trzecia pozycja przypadła MercedesowiSprinterowi (3 620 szt., spadek o 9,39%). Tuż za podium znalazło się IvecoDaily (2 552 pojazdy, mniej o 26,35% (r/r). Na piątym miejscu był Ford Transit. Polacy zarejestrowali 2 076 aut tej marki, o 19,47% mniej (r/r). Na szóstej pozycji znalazł się Peugeot Boxer. Od początku roku do rąk klientów trafiły 1 773 egzemplarze, o 20,56% mniej w zestawieniu z takim samym okresem ub.r. W pierwszej dziesiątce zestawienia na koniec sierpnia 2020 roku wszystkie modele zanotowały spadki sprzedaży w porównaniu z ub.r. Największą stratę (r/r) poniósł Volkswagen Crafter (minus 46,54%), podał także Samar.