"Mimo, że negatywny wpływ pandemii koronawirusa na rynek nowych samochodów klasy premium nadal jest odczuwalny, liczba zarejestrowanych w październiku aut była wyższa zarówno w stosunku do września tego roku, jak i do października roku ubiegłego. W dziesiątym miesiącu br. Polacy kupili i zarejestrowali 7 318 nowych samochodów klasy premium, o 9,22% więcej w zestawieniu z wrześniem 2020 r. oraz o 3,73% więcej niż w październiku ub. r. W ciągu dziesięciu 2020 r. krajowe wydziały komunikacji zapisały w swoich bazach danych 59 828 samochodów z wyższej półki, o 5,56% (3 524 egz.) mniej w zestawieniu z takim samym okresem roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Październikowe wyniki rejestracji są na plusie w stosunku października 2019 r., tym niemniej wzrost jest znacznie mniejszy w porównaniu z sytuacją we wrześniu tego roku (+13,81% r/r). Obserwowane wyhamowanie dynamiki wzrostu rejestracji to przede wszystkim efekt wysokiej bazy, (czyli rezultatu osiągniętego w październiku 2019 roku). Spora sprzedaż w dziesiątym miesiącu ubiegłego roku (a także w dwóch następnych miesiącach), wiązała się z nadchodzącą wówczas zmianą w wysokości limitu emisji CO2 dla nowych samochodów, która weszła w życie 1 stycznia 2020 roku, wyjaśnia Samar.
"Auta klasy premium mają się znacznie lepiej niż cały rynek nowych samochodów osobowych. W październiku 2020 r. zarejestrowano w Polsce łącznie 40 067 takich aut, o 14,57% (6 834 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 5,03% (1 920 szt.) więcej niż we wrześniu 2020 r. Dane skumulowane wykazują spadek sprzedaży. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce do końca października 335 187 samochodów osobowych, o 26,77% (122 542 szt.) mniej (r/r)" - czytamy dalej.
Na koniec października 2020 r. liderem polskiego rynku samochodów premium był Mercedes. Koncern ze Stuttgartu zarejestrował 15 670 aut, o 2,97% (479 szt.) mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wiceliderem zestawienia na koniec października 2020 r. było BMW. W wydziałach komunikacji zarejestrowane zostały 13 972 auta tej marki, o 15,71% (2 605 szt.) mniej w zestawieniu z takim samym okresem roku ubiegłego. Brąz przypadł w udziale Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował od stycznia do października tego roku 12 236 samochodów, o 11,44% (1 256 szt.) więcej niż w takim samym okresie 2019 roku, podano także.