Statystyczny młody klient Santandera ma 16 lat, w ciągu ostatniego roku 10 razy zalogował się poprzez bankowość internetową, a 98 razy przez mobilną, wykonał 6 przelewów na średnią kwotę 165 zł każdy. Dodatkowo 8 razy zapłacił za zakupy BLIK-iem i 2 razy zrobił przelew na telefon, podano.
Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników - w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy.
"Dane zebrane przez Santander Bank Polska wskazują, że nastolatkowie aktywnie korzystają ze swoich kont - bardzo regularnie, najczęściej ze smartfonów, logują się do systemu bankowego, zlecają wiele transakcji. Chętnie sięgają też po karty płatnicze. Jest to najlepsza z metod edukacji finansowej, świetnie przygotowująca do korzystania z produktów bankowych już w dorosłym życiu, po rozpoczęciu aktywności zawodowej. Bank realizuje także program 'Finansiaki. To my', kierowany do rodziców, którzy korzystając z przygotowanych przez ekspertów materiałów - książki dostępnej online oraz strony www - mogą dodatkowo zadbać o wzbogacanie wiedzy swoich dzieci z obszaru bankowości, oszczędzania i podstaw ekonomii" - powiedziała odpowiedzialna za ofertę dla dzieci w Santander Bank Polska Natalia Czaplicka, cytowana w komunikacie.
Średnia kwota przelewu zlecanego przez młodych użytkowników w skali roku wynosi 165 zł 0 wśród 14-latków 212 zł, 15-latków 176 zł, 16-latków 168 zł, a wśród 17-latków 150 zł. Oczywiście, wraz z wiekiem rośnie liczba transakcji realizowanych przez młodych użytkowników, podano także.
"Najmłodsi klienci Santander Bank Polska chętnie korzystają także z kart płatniczych, również w czasie pandemii, choć zmianie uległy główne kategorie wydatków. Nastoletni użytkownicy zdecydowanie częściej niż rok temu sięgają po kartę w sklepach osiedlowych czy dyskontach i płacą wyższe jednostkowe rachunki. Ponadto, o około 10 pkt proc wzrósł udział transakcji związanych z rozrywką - w sklepy z grami on-line, mikropłatności np. za skórki czy dodatkowe życia do gier, a także za zakup albumów muzycznych oraz usług streamingowych" - powiedziała data scientist w Santander Bank Polska Przemysław Chojecki, cytowany w komunikacie.
Santander Bank Polska (d. Bank Zachodni WBK) należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Głównym akcjonariuszem Santander Bank Polska jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring. Aktywa razem banku wyniosły 209,48 mld zł na koniec 2019 r.