"Wdział sprzedaży komercyjnej B2C w PKB utrzymuje tendencję rosnącą w każdym roku" - czytamy w raporcie.
SAP prognozuje, że udział sprzedaży B2C w relacji do PKB wyniesie 2,31% w 2019 roku wobec 1,92% w 2018 r. Z raportu wynika, że 61% badanych Polaków robi zakupy w sklepach internetowych, a 77% korzysta z internetu.
W 2018 roku najaktywniejszą grupą klientów dokonujących zakupów w internecie były osoby pomiędzy 25. a 34. rokiem życia (33% wobec 29% rok wcześniej), osoby w wieku 35-49 stanowiły z kolei 25% kupujących wobec 30% w 2017 roku. Najmniejszy odsetek nabywców online to osoby powyżej pięćdziesiątki - 12% (spadek o 1 pkt proc wobec 2017 roku). Najmłodsza wiekowo grupa klientów online w wieku 15-24 lata stanowiła 31%.
"Odzież i akcesoria są najchętniej kupowaną w e-sklepach grupą produktów. Tego typu transakcji dokonuje 64% e-konsumentów. Na drugim miejscu wśród najczęściej kupowanych zdalnie towarów są książki, filmy i muzyka (54%), a na trzecim i czwartym odpowiednio bilety do kin i teatrów (51%) oraz obuwie (44%)" - czytamy w raporcie.
Autorzy raportu prognozują, że ponad 25 mln Polaków do 2023 roku będzie dokonywało zakupy online.