Rebranding Sare ma na celu podkreślenie nowego zakresu kompetencji, jakie oferuje cała grupa kapitałowa Sare. Obecnie kluczowym celem spółki jest wspieranie sprzedaży klientów, gdzie e-mail stanowi uzupełnienie rozwiązań opartych przede wszystkim na technologii, autorskich narzędziach oraz danych o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników sieci. Grupa dedykuje swoje działania zwłaszcza branży e-commerce, podano.
"Zmiana nazwy na Digitree Group, jaką właśnie zaproponowaliśmy, jest podyktowana ewolucją całej grupy kapitałowej Sare w sferze oferowanych usług, za czym idzie zmiana struktury przychodów oraz zmiana struktury zatrudnienia. Jeszcze w 2017 roku 68% obrotów grupy pochodziło z działań związanych z e-mail marketingiem, obecnie szacujemy, że jest to jedynie 37%. Natomiast wzrosty odnotowaliśmy w usługach dla branży e-commerce, które wg naszych szacunków, obecnie odpowiedzialne są za 44% przychodów grupy w porównaniu do ok. 12% w 2017 roku. W grupie kapitałowej zwiększyła się też liczba programistów - z 17% w 2017 roku do 25% obecnie" - skomentował prezes Dariusz Piekarski, cytowany w komunikacie.
Sektor e-commerce rozwija się w Polsce bardzo szybko. Według szacunków Statista Digital Market Outlook, pod koniec 2019 r. jego wartość wyniesie ok. 50 mld zł. Już teraz Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Natomiast według badania IAB AdEx w 2018 roku e-mail marketing w Polsce zanotował dalsze wyhamowanie i jego udział
w wydatkach na reklamę online spadł do 2,2%, podkreślono.
"Transformacja biznesu wydaje się całkowicie naturalna, dostosowana do zmieniającego się otoczenia i sytuacji wewnętrznej, jednak możliwa jedynie ze względu na silne fundamenty, które stanowi autorska technologia. Dzięki naszym obecnym kompetencjom strategia grupy nastawiona jest w głównej mierze na wsparcie branży e-commerce" - dodał Piekarski.
Spółka zapewnia, że niezmienne pozostaną nazwy jej narzędzi, takie jak SAREsystem czy SAREhub, a także pozostałych brandów funkcjonujących w grupie. Dokonane zostanie jedynie odświeżenie logotypów poprzez dodanie "by Digitree Group". Firma chce, aby jej klienci oraz akcjonariusze rozumieli, że proponowane przez nią usługi w ramach oferty całej grupy mają zintegrowany charakter, co wiąże się z bezpieczeństwem oraz optymalizacją kosztów, podsumowano.
Sare to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.