"Za" głosowało 15 członków połączonych komisji, nikt nie głosował "przeciw", a 5 osób wstrzymało się od głosu.
Bogdan Rzońca - przewodniczący Komisji Infrastruktury - będzie posłem sprawozdawcą i w czwartek, 25 kwietnia, będzie podczas posiedzenia przedstawiał projekt w ramach II czytania.
"Staraliśmy się, aby nasz projekt był kompleksowy. Prowadzi do tego, aby wszyscy, którzy zajmują się przewozem taksówkowym podlegali tym samym rygorom prawnym i obowiązkom" - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas debaty w połączonych komisjach.
Według niego, nie będzie możliwe skrócenie wejścia w życie ustawy, ponieważ Ministerstwo Cyfryzacji musi przygotować odpowiednie rozporządzenie dotyczące aplikacji, które musi mieć także akceptację resortu finansów, ponieważ docelowo aplikacja taka będzie zastępować m.in. kasę fiskalną.
"Gdybyśmy skrócili vacatio legis, to mogłoby to spowodować, że nie będziemy mieli odpowiedniego rozporządzenia" - dodał minister.
Adamczyk zwrócił także uwagę, że projekt był długo konsultowany i swoje opinie wyraziło 25 organizacji i żadna z tych organizacji nie miała wpływu na przygotowywanie ostatecznego dokumentu.
Część organizacji obecna na posiedzeniu komisji podnosiła kwestię utrzymania egzaminów dla kierowców taksówek w projektowanej ustawie, nacisk na odpowiedzialność pośredników za kierowców i rezygnację z pomysłu wdrożenia aplikacji, która ma zastąpić taksometr i kasę fiskalną.
Projektowana ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2020 r.