Szacunkowy skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 52,29 mln zł, co oznacza wzrost o 20,4% r/r, a szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Selena FM wyniosły 1,228 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2% r/r, podała Selena w komunikacie.
"Ujawniony powyżej skonsolidowany wynik szacunkowy uwzględnia wstępne wyniki przeprowadzonych na 31 grudnia 2018 roku testów na utratę wartości rzeczowych aktywów trwałych podmiotów zaangażowanych w produkcję i sprzedaż na rynek rumuński - wielkość dodatkowego odpisu z tytułu utraty wartości tych aktywów ujętego w szacowanym wyniku skonsolidowanym grupy kapitałowej Selena FM za 2018 rok wyniosła 6 718 tys. zł" - czytamy w komunikacie.
Powodem przeprowadzenia testu na utratę wartości było nieosiągnięcie przez spółki na rynku rumuńskim oczekiwanego poziomu sprzedaży w roku 2018 oraz wolniejszy niż zakładano rozwój dywizji zapraw suchych, tynków mokrych oraz klejów ceramicznych, podano także.
Szacunkowy jednostkowy zysk netto Selena FM za rok 2018 wynosi 30,5 mln zł, co oznacza wzrost o 18% rok do roku.
Ostateczne wyniki finansowe zostaną przekazane w skonsolidowanym raporcie rocznym Grupy Selena FM za rok 2018, którego publikacja została przewidziana na 26 kwietnia 2019 roku.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.