"Ruszamy z dwiema nowymi restauracjami, których otwarcie było przygotowywane już wcześniej. Polacy ciągle kochają kuchnię włoską, a przede wszystkim pizzę, która jest numerem jeden w dowozach. Oba nowe lokale mają duży potencjał, chociaż każdy z nich nastawia się na nieco innych klientów. Warszawska Fabryka Pizzy jest w samym centrum miasta, gdzie pracuje blisko 300 tys. osób, a wieczorami powoli rusza nocne życie stolicy. Z kolei lokal w Piasecznie, uruchamiany we współpracy z franczyzobiorcą, to punkt w środku dzielnicy mieszkaniowej, przyjazny dla rodzin i obsługujący lokalną społeczność" - powiedziała wiceprezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej siecią Fabryka Pizzy Dorota Cacek, cytowana w komunikacie.
Fabryka Pizzy w Warszawie powstała przy ul. Parkingowej 5, tuż przy klubie Meta Disco, który również należy do Sfinks Polska i w podwarszawskim Piasecznie przy ul. Energetycznej 9. Oba lokale to powierzchnia ok. 160 m2.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining i zarządza 177 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 87 restauracji Sphinx (segment casual dining), 61 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 12 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), 12 restauracjami Fabryka Pizzy, 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining).
Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.