Kolejny lockdown staje się faktem. W związku z dużą liczbą zachorowań na COVID-19 rząd zaostrza restrykcje. To oznacza, że restauratorzy nie mogą liczyć na szybkie otwarcie swoich lokali. Pozostaje im w dalszym ciągu sprzedaż "na wynos".
Z założonymi rękami nie czeka spółka giełdowa Sfinks, która zarządza ponad setką restauracji w Polsce. Mowa o takich sieciach jak np. Sphinx czy Chłopskie Jadło. Teraz dojdzie nowa marka: "Levant - hummus & falafel".
Levant jest wirtualną marką Sfinksa - konceptem bez stacjonarnych lokali.
- Uruchamiając nowy wirtualny koncept gastronomiczny podążamy za trendami kulinarnymi związanymi przede wszystkim z oczekiwaniami klientów, a jednocześnie wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie z kuchnią bliskowschodnią - wskazuje wiceprezes Sfinksa Dorota Cacek.
- Popularność kuchni opartej na daniach wegetariańskich jest stale rosnącym trendem, zaś naszą sieć i marki tworzymy, aby były uzupełniającymi się konceptami dla klientów o różnych gustach kulinarnych - podkreśla.
Menu nowej marki obejmuje roślinne oraz bezmięsne dania inspirowane kuchnią Bliskiego Wschodu.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną. Jednak przez pandemię i ograniczenia w branży spółka ma poważne problemy finansowe.
- W najśmielszych przewidywaniach nie zakładaliśmy aż tak trudnej sytuacji epidemicznej. Zostaliśmy znów niemal całkowicie pozbawieni przychodów - mówił prezes Sfinksa podczas drugiej fali pandemii.
Firma jest w trakcie procesu restrukturyzacji działalności. Ma też zaległości wobec kontrahentów i zamierza sądowo doprowadzić do jakiejś formy układu z nimi.
Sfinks zarządza 133 lokalami , w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining).