"Do końca 2019 roku chcemy zmodernizować 80% naszej sieci stacji paliw w Polsce. To sprawia, że będziemy chcieli wchodzić w kolejne etapy i powiększać ofertę. Planujemy intensywnie rozwijać usługi okołopaliwowe, na przykład myjnie. Obecnie posiadamy myjnie na 123 stacjach Shell, relatywnie mniej niż w innych dużych sieciach. Zakładamy podwojenie tej liczby w ciągu najbliższych kilku lat" - podkreślił Molenda w rozmowie z ISBnews.
Według niego bliski finał programu modernizacji oznacza również, że Shell wróci do rozbudowy swojej sieci stacji paliw w Polsce.
"Niezależnie od dalszego rozwoju już istniejących stacji, będziemy mogli bardziej intensywnie przyglądać się także możliwościom powiększania sieci. Mam tu na myśli zarówno stacje własne, gdzie szukamy lokalizacji pod nowe obiekty, jak i franczyzowe. Nie wykluczamy także zakupu mniejszej lub większej istniejącej sieci, jesteśmy otwarci na różne możliwości i mamy na to środki" - podsumował Rafał Molenda.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw - na koniec 2018 roku firma zarządzała siecią 419 stacji.
Piotr Apanowicz