"Kontrakt zakłada dostawę łącznie 22 trolejbusów Solaris Trollino o długości 12 metrów. [...] Zgodnie z umową, pięć pojazdów trafi do przewoźnika z Saint-Etienne jeszcze w roku 2019, kolejnych pięć w roku 2020, a pozostałe w latach 2021-2022. Dodatkowo kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dwa trolejbusy" - czytamy w komunikacie.
Pojazdy będą wyposażone w system napędowy marki Škoda. Oprócz tradycyjnego napędu, Trollino dla Saint-Etienne będą wyposażone w baterie o pojemności ponad 40 kWh, które pozwolą na jazdę trolejbusów także poza siecią trakcyjną. Ponadto produkowane dla klienta z Francji trolejbusy Solaris zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, tzw. "kabinę antyagresyjną" oraz innowacyjny system oświetlenia wewnętrznego, który częściowo będzie zamontowany w poręczach dla pasażerów. Solarisy Trollino 12 dla Saint-Etienne zostaną wykonane w wersji po "facelifcie", który od stycznia 2019 jest standardem w pojazdach marki Solaris, podano także.
Firma Solaris zadebiutowała na francuskim rynku w 2003 r. Od tego momentu dostarczyła do tamtejszych przewoźników ponad 500 autobusów. Były to zarówno pojazdy z napędem konwencjonalnym, jak i autobusy hybrydowe, elektryczne i napędzane gazem ziemnym, przypomniano.
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 17 000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2 300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.