"Serdecznie gratuluję miastu Szczecin tej dojrzałej, długofalowej decyzji. Szczecin dołączy tym samym do zaszczytnego grona blisko 40 polskich miast, które już dziś korzystają z transportu przyszłości. Bezemisyjny transport publiczny nabiera tempa, a kierunek ten po raz kolejny jest wybierany wspólnie z naszą firmą. To dla nas zaszczyt" - powiedział wiceprezes Petros Spinaris, cytowany w komunikacie.
8 Solarisów Urbino 18 electric zostanie przekazanych do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica. W przegubowych elektrykach zostaną zamontowane baterie Solaris High Power, o pojemności 182 kWh. Są to magazyny energii dedykowane do szybkiego ładowania, idealnie sprawdzają się więc w dynamicznym ruchu miejskim. Komfortową, płynną jazdę umożliwi oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobusy mogą być ładowane na dwa sposoby: za pomocą wtyczki plug-in lub pantografu o mocy do 560 kW, zamontowanego na dachu pojazdu, podano także.
Współpraca Szczecina z firmą Solaris sięga roku 2004. W okresie 16 lat producent dostarczył tam ponad 150 autobusów o długości 10, 12 i 18 metrów, zarówno z silnikami spalinowymi, jak i hybrydowymi, przypomniano w materiale. Najnowsze zamówienie jest pierwszym dotyczącym autobusów elektrycznych.
Solaris Bus & Coach to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów. Działa od 25 lat, w czasie których wyprodukował ponad 19 tys. pojazdów We wrześniu 2018 roku Solaris Bus & Coach dołączył do grupy CAF.