"Polacy wydali na gry mobilne 216,2 mln USD. Aż 73% tej kwoty przypadło na gry mobilne na smartfony. Jak wynika z danych Newzoo i Wargaming polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln USD, przy czym 40% tej kwoty stanowią wydatki na gry mobilne. Pozostałe 325,3 mln USD polscy gracze przeznaczają na gry PC oraz gry konsolowe. W porównaniu do 2017 r. wzrosty odnotowano we wszystkich segmentach gier. Najbardziej dynamicznym okazał się segment gier mobilnych na smartfony ze wzrostem rzędu 12,49%. Łączna wartość wydatków na gry wideo czyni Polskę drugim rynkiem w całej Europie Środkowo-Wschodniej i ósmym w Europie" - czytamy w raporcie.
Według NewZoo, globalny rynek gier był wart w 2018 r. 134,9 mld USD, z dynamiką wzrostu +10,9% r/r, podano także.
"Gry mobilne odpowiadają za niemal połowę tej kwoty, czyli 63,2 mld USD (udział w rynku gier na poziomie 47%). W porównaniu do 2017 r. wartość globalnego rynku gier mobilnych wzrosła o 12,8%. Dzieje się tak ze względu na specyficzny model sprzedaży gier na tym rynku (free to play)
oraz wciąż rosnące wykorzystanie smartfonów. Do 2021 r. wartość globalnego rynku gier ma wzrosnąć do 174 mld USD, a rynku gier mobilnych do 91,2 mld USD" - czytamy dalej.
Jak wynika z danych Spicy Mobile, najpopularniejszą kategorią gier mobilnych są gry rekreacyjne.
"Przynajmniej raz w miesiącu sięga po nie co drugi gracz w Polsce. Warto podkreślić, że w kategorii gier rekreacyjnych w sklepie Google Play znajdziemy jedne z topowych gier na rynku, jak 'Pou', 'My Talking Tom' czy 'Candy Crush Saga'. Najbardziej angażującą grupą gier są gry karciane. Dzienny czas na użytkownika dla tej kategorii wyniósł w marcu br. 21 minut i 43 sekundy. Najmniej czasu gracze poświęcają na quizy, gry edukacyjne i planszowe" - czytamy także.
Według Spicy Mobile, w 2018 r. pierwsze miejsce pod względem zasięgu zajmuje "Pou" - rekreacyjna gra, w której użytkownicy zajmują się wirtualnym stworkiem o tymże imieniu. Następne miejsca na podium przypadły grze zręcznościowej "Subway Surfers" oraz strategicznej "Clash Royale". Pierwszą piątkę zamykają "Talking Tom Gold Run 3D Game" oraz "slither.io".
"Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się 'King of Avalon: Dragon Warfare'. Ten wynik zawdzięcza rewelacyjnym czterem pierwszym miesiącom 2018 r. W okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. uruchamiano ją powyżej 100 milionów razy w miesiącu. Na kolejnych miejscach znajdują się 'Gardenscapes', 'Clash Royale', 'Talking Tom Gold Run 3D Game' oraz 'Pou'" - czytamy także.