InPost zrealizował 16 mln przesyłek dla sektora e-commerce od stycznia do maja bieżącego roku. Najpopularniejszym sposobem dostarczenia nadal jest paczkomat, ale mocno na popularności zyskują inne usług świadczone przez firmę.
Liczba przesyłek kurierskich zrealizowanych przez InPost wzrosła w ciągu pierwszych miesięcy roku o 70 procent w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Z kolei dostawy do paczkomatów zyskały 78,6 procent. Popyt na trzecią z usług spółki dla sektora e-commerce - list polecony - w pięciu pierwszych miesiącach urósł o 317,5 procent rok do roku.
Według informacji zawartej w komunikacie spółki, wakacje zmienią wybierane sposoby dostaw przesyłek przez klientów, dzięki czemu wzrośnie liczba przesyłek kurierskich.
"Podczas urlopu klienci cały czas kupują przez internet. Z jednej strony, łatwiej i taniej będzie im odebrać paczkę w paczkomacie, który znajduje się w miejscu zamieszkania. Z drugiej jednak strony w wakacyjnych miejscowościach, w których jeszcze nie ma paczkomatu, można oczekiwać częstszego korzystania z usług kurierskich. Dlatego w czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć" - czytamy w komunikacie.
Firma szacuje, że większą popularnością paczkomaty będą cieszyć się w sierpniu, gdy rozpocznie się sezon zakupów szkolnych. Jeszcze w tym roku InPost zamierza postawić tysiąc nowych urządzeń, przez co ich liczba wzrośnie do 2600.
InPost to spółka z Grupy Integer.pl, notowana na GPW w Warszawie od października 2015 roku. Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 roku.