Spółka LPP, właściciel sieci sklepów Reseved, House oraz Cropp, wprowadził na rynek nową markę. Na razie salon Tallindera otwarto w Gdańsku, ale jeszcze w marcu sklepy pojawią się 6 innych polskich miastach.
Informacje na temat uruchomienia nowej marki docenili inwestorzy. LPP podczas czwartkowej sesji była jedną z dwóch zyskujących na wartości spółek w segmencie największych firm.
LPP chce otworzyć kolejne 6 salonów w marcu. Znajdą się one w takich miastach jak Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Szczecin, Wrocław czy Gdynia. Średnia ich powierzchnia będzie wynosić nieco ponad 450 metrów kwadratowych. Poszukiwana jest również lokalizacja dla sklepu w Warszawie. Docelowo sieć Tallindera ma liczyć 30 salonów.
Firma kieruje odzież nowej marki do klientów zamożnych. Według przeprowadzonych przez nią badań w 2016 roku liczba osób, których dochody są wyższe niż 7 tys. złotych miesięcznie, przekroczy milion.
LPP podkreśla, że produkcja wyrobów sprzedawanych w sklepach Tallindera w 70-procentach jest zlokalizowana w Polsce, we Włoszech, Portugalii i Turcji. W komunikacie czytamy, że w utrzymaniu jakości ma pomóc kontrola 100 proc. zamówień. "Próba weryfikowanych w procesie kontrolnym modeli jest znacznie wyższa, niż ma to miejsce w przypadku zleceń dla marek z segmentu fast-fashion" - napisano.
Notowania akcji spółki LPP w czwartek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1455177600&de=1455208200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
LPP mocno rozwija sieć swoich pozostałych marek. W styczniu spółka otworzyła sklep Reserved w Abu Dhabi. Lokal ten znajduje się w najbardziej popularnym centrum handlowym w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To nie pierwszych kraj w regionie Bliskiego Wschodu, w którym spółka chce zaistnieć. Salony posiada również w takich państwach jak: Egipt, Katar, Kuwejt i Arabia Saudyjska. Pierwszy sklep sieci poza Europą powstał w Egipcie w lutym 2015 roku, a do 2020 roku firma z Gdańska zamierza otworzyć w tym regionie około 70 salonów swoich marek.