Właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, House, Mohito czy Sinsey otworzył pierwszy salon w Abu Dhabi. Sklep Reserved znajduje się w najbardziej popularnym centrum handlowym w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To nie pierwszy kraj na Bliskim Wchodzie, gdzie spółka się rozwija. W ubiegłym roku otwarto sklep m.in. w Egipcie, a do 2020 roku firma z Gdańska zamierza otworzyć w tym regionie około 70 sklepów swoich marek.
Aby stworzyć salon o powierzchni ponad 1000 metrów kwadratowych, spółka wynajęła i połączyła miejsca w Abu Dhabi Mall, gdzie wcześniej znajdowało się 5 różnych sklepów.
Według informacji zawartych w komunikacie, w salonach zlokalizowanych na Bliskim Wschodzie oferowane są te same kolekcje, co we wszystkich pozostałych krajach. Firma kładzie jednak nacisk na poszczególne modele. Ze względów klimatycznych ograniczana jest oferta zimowa, a w okresie najważniejszego muzułmańskiego święta, Ramadanu spółka zwiększa ofertę eleganckich modeli o skromniejszych fasonach.
LPP rozważa również tworzenie kolekcji dedykowanych wyłącznie dla naszych klientów w krajach arabskich.
To nie pierwszych kraj w regionie Bliskiego Wschodu, w którym spółka chce zaistnieć. Salony posiada również w takich państwach jak: Egipt, Katar, Kuwejt i Arabia Saudyjska. Pierwszy sklep sieci poza Europą powstał w Egipcie w lutym 2015 roku.
Strategia LPP zakłada, rozwój sieci własnych sklepów. Jednakże ze względu na uwarunkowania prawne i kulturowe, na Bliskim Wschodzie funkcjonują one na zasadzie franczyzy.
- W Egipcie oraz na innych rynkach Bliskiego Wschodu nie otwieramy własnych salonów. Powstają one w ramach franczyzy z naszym partnerem handlowym, który proponuje nam lokalizację. My natomiast przekazujemy towar, wsparcie marketingowe i tzw. stronę wizualną naszych marek - mówił Przemysław Lutkiewicz, w wywiadzie dla money.pl
Spółka chce na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich wprowadzić nie tylko markę Reserved. W planach jest również otwarcie salonów Sinsay i Mohito. Do 2020 roku w tym regionie ma zostać otwartych jeszcze 70 sklepów różnych marek, należących do LPP.
Notowania akcji właściciela marki Reserved od początku 2015 roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1453307400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=LPP&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Trwają również prace nad nową marką - "Tillander". Na razie pojawi się tylko w Polsce. Prace nad nią trwały półtora roku. Pierwszy salon powstanie w lutym w Gdańsku.
Na koniec 2014 roku LPP posiadało łącznie 1516 salonów na świecie. W czwartym kwartale właściciel marki Reserved zarobił niespełna 80 mln złotych, a wartość sprzedanej odzieży wyniosła 1,261 mld złotych. W całym 2014 roku zysk spółki przekroczył 479 mln złotych, przy przychodach równych 4,769 mld złotych.