Notowana na warszawskiej giełdzie spółka Amrest jest jedyną firmą, która ma prawo prowadzić kawiarnie Starbucks na terenie Słowacji. Nowe miejsca, w których będzie sprzedawana kawa tej znanej marki, uzupełnią sieć prowadzonych przez spółkę Starbucksów w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Rumunii oraz Bułgarii.
Amrest oraz właściciel marki Starbucks podpisali umowę dotyczącą rozwoju sieci kawiarni na Słowacji. Jak podała spółka w komunikacie, kontrakt został podpisany na 15 lat, z możliwością jego przedłużenia o kolejne 5 lat. Dzięki temu Amrest jest jedyną spółką, która ma prawo prowadzić kawiarnie Starbucks na terenie Słowacji.
Obecnie Amrest prowadzi 100 Starbucksów na terenie 5 europejskich krajów. Poza Polską, gdzie zlokalizowanych jest najwięcej kawiarni tej marki, firma działa w tym zakresie również na Węgrzech, w Czechach, Rumunii oraz w Bułgarii.
Z tytułu zawartej umowy spółka zapłaci na rzecz Starbucksa 25 tysięcy dolarów za każdą uruchomioną kawiarnię. Dochodzi do tego opłata licencyjna w wysokości 6 procent przychodów z każdego punktu sprzedaży, stała opłata za usługi kreatywne równa 1 procent przychodów, opłata za świadczenie usług, dotycząca początkowego wsparcia operacyjnego działalności na Słowacji, równa kosztom poniesionym przez Starbucks w tym zakresie oraz koszt lokalnych wydatków marketingowych ustalanych wspólnie między stronami.
Na mocy podpisanej umowy Amrest zobowiązuje się wypełniać postanowienia dotyczące minimalnej liczby otwarć nowych kawiarni w każdym roku. Liczba ta nie została jednak ujawniona.
Informacja ta spodobała się inwestorom. Akcje spółki zyskiwały w poniedziałek po godzinie sesji ponad 3 procent. Pomogły również pozytywne prognozy wyników finansowych firmy za czwarty kwartał ubiegłego roku.
Notowania akcji spółki Amrest w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451602800&de=1453739400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EAT&colors%5B0%5D=%230082ff&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Amrest szacuje, że w czwartym kwartale 2016 roku sprzedaż wyniosła w sumie 918 mln złotych, czyli o 14,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 558, 3 mln złotych. Działa ona również w Rosji i Hiszpanii, gdzie wyniki to odpowiednio 101,1 mln złotych oraz 197,4 mln złotych.
Spółka w swoim portfolio posiada również restauracje Pizza Hut, Burger King czy KFC.