Ubiegły rok źle się zaczął, ale kończy stosunkowo pozytywnie dla jednej z najważniejszych spółek medialnych w Polsce. Po serii trzech kwartałów ze stratami, czwarty zakończył się skonsolidowanym zyskiem 8,2 mln zł, kończąc najgorszy rok w giełdowej historii Agory.
Przyczyną regresu jest zapaść na rynku prasy drukowanej. To dziennik Gazeta Wyborcza, mimo usilnych od lat prób rozszerzenia zakresu działalności, daje cały czas gros przychodów i zysków koncernu. W ciągu roku sprzedaż tytułu spadła o 11 proc. z 221 072 egzemplarzy. W ciągu pięciu lat spadek jest już 43-procentowy.
Średnia sprzedaż dziennika Gazeta Wyborcza src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1424246400&de=1424448600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>
Giełda optymistycznie przyjęła opublikowane wyniki koncernu. Po ponad trzech godzinach notowań rynek wycenia spółkę o ponad 4 proc. wyżej niż dzień wcześniej. Dzisiejszy poziom obrotów na poziomie 1,4 mln zł, w tej części sesji był w ostatnich kilku latach rzadkością i ostatnio widziano coś takiego w grudniu ub.r.
Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się 0,3 mln zł straty, a okazało się, że jest zysk i to aż 8,2 mln zł. Wynik operacyjny grupy Agory w ostatnim kwartale 2014 roku wyniósł 1,1 mln zł, podczas gdy analitycy oczekiwali straty 2,4 mln zł. Zysk EBITDA spadł do 25,4 mln zł, a analitycy oczekiwali 21,2 mln zł. Po wyłączeniu odpisów aktualizacyjnych wynik EBITDA Agory był nieco lepszy niż przed rokiem. Przychody Agory też były powyżej prognoz rynkowych - wyniosły 333,7 mln zł a prognozy wskazywały na 313 mln zł.
Agora - wyniki skonsolidowane 4 kwartału 2014 r. (mln zł) | |||
---|---|---|---|
przychody | ebitda | zysk netto | |
2014 | 333,7 | -23,2 | 8,2 |
2013 | 300,3 | -8,4 | 10,4 |
zmiana | 11,12% | -176,19% | -21,15% |
Agora - wyniki skonsolidowane 2014 r. (mln zł) | |||
---|---|---|---|
przychody | ebitda | zysk netto | |
2014 | 1 102,40 | -114,3 | -12,5 |
2013 | 1 073,90 | -88,7 | 0,5 |
zmiana | 2,65% | -28,86% | -2600,00% |
Źródło: Agora
W strukturze przychodów grupy Agora w 2014 r. prasa nadal stanowiła największy udział - 28 proc. (306 mln zł, -9 proc. w porównaniu z 2013 r.). Przychody segmentu „Film i książka” (sieć kin Helios oraz sprzedaż książek w akcjach specjalnych) przyniosły 26 proc. przychodów (283 mln zł, +13 proc.), reklama zewnętrzna 14 proc. (150 mln zł, -2 proc.), internet 12 proc. (127 mln zł, +14 proc.), stacje radiowe 8 proc. (87 mln zł, +5 proc.), a usługi drukarskie 16 proc. (173 mln zł, +6 proc.).
W segmencie internetowym grupa zanotowała największy wzrost przychodów - 14 proc. w ujęciu rocznym. I to ten obszar okazał się najbardziej zyskowny. Zysk operacyjny 21 mln zł (+18 proc. w stosunku do 2013 r.) w tym segmencie był najwyższy, wyprzedzając segment filmowo-książkowy z 13 mln zł (+61 proc.) i prasę z zaledwie 12 mln zł zysku (-80 proc.).
Nie należy się oczywiście spodziewać w tym roku wypłaty dywidendy, której spółka nie proponowała udziałowcom już od 2012 roku. Akcjonariusze dostali wtedy do podziału 51 mln zł. Agora, zmieniając swój profil działalności i zmniejszając rolę biznesu gazetowego jest jednak na dobrej drodze, żeby wypłatę zysków przywrócić.
W ostatniej rekomendacji Pekao IB słusznie sugerowało kupowanie akcji Agory, ustalając cenę docelową akcji na 12,50 zł. Nieco ostrożniejszy w szacowaniu potencjału wzrostu był DM BDM, oceniając wartość grupy na 10,78 zł za akcję. Jeśli przyjąć tę drugą - przy okazji medianę trzech ostatnich wycen - jako decydującą, akcje mają jeszcze 13-procentowy potencjał wzrostu.
Notowania Agory - 3 dni src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1424246400&de=1424448600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1424246400&de=1424448600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>