Publikacja dobrych wyników spowodowała wzrost akcji CCC o ponad 2 proc. Do najwyższego poziomu w historii sprzed trzech tygodni brakuje już niecałe 6 proc.
CCC zanotowało w pierwszym kwartale 6,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Rok wcześniej spółka było to tylko 0,42 mln zł. Generalnie pierwsze kwartały w historii nie należały do udanych i kwartał bieżącego roku jest tu chlubnym wyjątkiem. Lepszy wynik w pierwszym kwartale spółka miała ostatnio w 2008 r. Zarobiła wtedy na czysto 17,1 mln zł.
Kwartalne skonsolidowane wyniki netto CCC za ostatnie 10 lat src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1347538778&de=1379023200&sdx=0&i=&ty=3&ug=1&s%5B0%5D=inflacja&colors%5B0%5D=%231f5bac&tid=0&w=600&h=300&cm=0&lp=1"/> Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej
Giełda nie mogła tego nie zauważyć i mimo że cały rynek jest dzisiaj na fali spadkowej - WIG20 w połowie notowań traci prawie 1 proc. - to akcje CCC rosną. Spółka jest dzisiaj czwartą najaktywniejszą akcją z portfela indeksu średnich spółek mWIG40. Obroty na CCC stanowiły prawie 6 proc. obrotów na wszystkich akcjach z tego indeksu.
Notowania dzienne akcji CCC src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1430982000&de=1431011400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CCC&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 431,91 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 359,69 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny osiągnął poziom 10,38 mln zł wobec 5,04 mln zł rok wcześniej.
Struktura przychodów i sieć sklepów
W strukturze przychodów największy udział mają sklepy w Polsce - 66 proc. przychodów, a sklepy za granicą w Unii Europejskiej 32 proc. Zyski przynoszą jednak wyłącznie sklepy polskie (25,1 mln zł zysku operacyjnego) i to głównie sklepy własne (24,4 mln zł zysku), nie franczyzowe (0,7 mln zł zysku). Sklepy zagraniczne dały stratę 14,2 mln zł, a co ciekawe za granicą bardziej sprawdza się właśnie franczyza (2,9 mln zł zysku operacyjnego).
Powodem takiej sytuacji jest fakt, że CCC za granica cały czas inwestuje. Pierwszy kwartał przyniósł otwarcie 17 nowych sklepów, z czego 6 w Austrii, 5 w Niemczech, 2 w Bułgarii, po 1 na Węgrzech i w Czechach oraz 2 franczyzowe w Rumunii. Liczba sklepów ogółem wzrosła do 729 na koniec marca wobec 707 rok wcześniej, w tym 406 w Polsce. Liczba sklepów własnych wzrosła do 674 na koniec marca wobec 636 rok wcześniej.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 25,6 proc. i wynosi 294,7 tys. m2 (w tym: 174,2 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 234,6 tys. m2 na koniec marca 2014 r. (w tym 158,1 tys. m2 w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 9,4 proc. i wynosi 21,6 tys. m2 na koniec marca br. (w tym 0,8 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 19,7 tys. m2 na koniec marca 2014 r. (w tym 5,1 tys. m2 w Polsce).
Rekomendacje CCC
Tegoroczne rekomendacje sugerowały kupno, bądź trzymanie akcji spółki. Ostatnia, wydana w końcu marca przez Raiffeisen, określiła cenę docelową na poziomie 210 zł. Mediana trzech ostatnich wycen to 182 zł.
data | cena giełdowa | cena docelowa | kierunek | instytucja |
---|---|---|---|---|
2015-03-30 | 181 | 210 | Kupuj | Raiffeisen |
2015-03-05 | 185,55 | 171,9 | Neutralnie | Millennium DM |
2015-02-18 | 158,75 | 182 | Trzymaj | Raiffeisen |
2015-02-09 | 158,1 | 171,5 | Kupuj | BOŚ DM |
2015-01-21 | 141,2 | 194 | Kupuj | BZ WBK DM |
2015-01-20 | 141,2 | 138 | Neutralnie | Millennium DM |
2015-01-12 | 145,5 | 163 | Kupuj | Wood Company |
źródło: Money.pl
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1430982000&de=1431011400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CCC&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>