O ponad 6 procent, do 30,8 miliona złotych, wzrosła sprzedaż Vistuli we wrześniu, w porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedniego. Podczas dzisiejszej sesji papiery rosną ponad 3 procent.
Jeszcze lepiej było w ujęciu narastającym. Od stycznia do końca minionego miesiąca grupa sprzedała za 302,4 miliona złotych, czyli o 9 proc. więcej, niż w 2013 roku, podała Vistula w dzisiejszym komunikacie.
We wrześniu mocniej rosła sprzedaż w segmencie jubilerskim, czyli za pośrednictwem marki W.KRUK - o około 7 procent. W analizowanym okresie wyniosła 11,4 miliona złotych. Segment odzieżowy, składający się z marek Vistula, Wólczanka i Deni Cler, wzrósł o 5,8 proc. i wyniósł 16,6 miliona złotych.
Odwrotnie było w ujęciu narastającym, gdzie segment odzieżowy wzrósł mocniej, o 8,6 proc. do niemal 162 milionów złotych. Segment jubilerski zanotował dynamikę na poziomie 6,7 proc. i wyniósł 112,7 miliona złotych.
Notowania Vistuli od drugiej połowy września src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1411293631&de=1412287200&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=VST&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Reakcja rynku na dzisiejszą wiadomość jest pozytywna, papiery idą w górę o ponad 3 procent i obecnie kosztują 1,83 zł. Dzisiejsze wzrosty jak do tej pory przerywają trend spadkowy zapoczątkowany w drugiej połowie września, w czasie którego producent odzieży i biżuterii potaniał o około 20 groszy na walorze.
Patrząc na wyniki za obecny rok, grupa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży w maju - niema 41 milionów złotych, z czego niemal połowę wygenerował segment odzieżowy.
Sprzedaż Vistuli. Dane w milionach | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2014 | sty | lut | mar | kwi | maj | cze | lip | sie | wrz |
źródło: Vistula | |||||||||
detal fashion | 16,9 | 14,2 | 15,0 | 17,5 | 21,8 | 22,3 | 18,6 | 18,9 | 16,6 |
detal jubilerstwo | 10,1 | 14,4 | 9,5 | 12,0 | 15,6 | 13,3 | 12,8 | 13,4 | 11,4 |
sprzedaż total | 28,9 | 31,4 | 27,5 | 33,5 | 40,8 | 38,9 | 34,1 | 35,3 | 30,8 |
Grupie jak dotąd w niemal każdym miesiącu udało się poprawić wynik sprzed roku. Niewielki spadek sprzedaży nastąpił tylko w marcu i wyniósł 0,7 proc.
Sprzedaż Vistuli. Zmiana rok do roku | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dynamika r/r | sty | lut | mar | kwi | maj | cze | lip | sie | wrz |
źródło: Vistula | |||||||||
detal fashion | 6,8% | 4,1% | 6,4% | -0,5% | 13,8% | 8,1% | 14,0% | 17,2% | 5,8% |
detal jubilerstwo | 6,3% | 10,3% | -8,0% | 12,7% | 4,4% | 17,2% | 3,4% | 4,3% | 7,0% |
sprzedaż total | 6,9% | 9,4% | -0,7% | 7,4% | 11,2% | 12,9% | 11,4% | 13,1% | 6,6% |
Powyższy tekst stanowi wyraz osobistych opinii i poglądów autora i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1411293631&de=1412287200&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=VST&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>