Spółka Redan, właściciel sieci sklepów Top Secret sprzedał w lipcu towary za 42 mln złotych. Jeżeli te szacunkowe wartości się potwierdzą, to będziemy mieli do czynienia ze wzrostem o 12 procent rok do roku. Jak pokazuje raport, w lipcu najmocniej spółka rozwija się w Polsce w segmencie dyskontowym.
Notowany od 2004 roku na GPW Redan rośnie w poniedziałek o ponad 4 procent. Widać, że inwestorzy wierzą w dobre wyniki sprzedażowe spółki. Odzieżowa firma prowadzi działalność w dwóch segmentach: dyskontowym oraz modowym. W tym pierwszym Redan walczy o klientów siecią sklepów Textilmarket, natomiast w drugim jest właścicielem butików Top Secret, Troll oraz od 2011 roku również Drywash.
Wartość sprzedaży w lipcu w podziale na segmenty spółki Redan | ||
---|---|---|
Źródło: Money.pl, na podstawie danych spółki Redan | ||
Segment dyskontowy | Segment modowy | |
Wartość sprzedanych towarów | 24 mln złotych | 16 mln złotych |
Zmiana rok do roku | 17 proc. | 7 proc. |
Jak pokazują opublikowane przez spółkę dane, Redan sprzedał więcej ubrań w segmencie dyskontowym, jednakże wzrost odnotował na obu polach. Sklepy Troll i Top Secret w lipcu wygenerowały wzrost 7-procentowy, a Textilmarket 17-procentowy.
Od początku roku w segmencie modowym spółka wygenerowała aż o 22 procent wyższe przychody, osiągając tym samym poziom 115 mln złotych. Mniejszą dynamikę wzrostów prezentuje sprzedaż w sklepach Textilmarket na rynku polskim. Wzrost rok do roku po 7 miesiącach tego roku wyniósł 16 procent, a w wartościach bezwzględnych sprzedaż osiągnęła poziom 165 mln złotych.
Notowania akcji właściciela sklepów Top Secret w poniedziałek src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1439190000&de=1439220600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=RDN&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Widać zatem, że sztandarowy produkt, jakim jest marka Top Secret nie generuje najwyższych przychodów w grupie. Więcej pieniędzy pozostaje w kasach sklepów dyskontowych.
Sprzedaż w Polsce rośnie, za granicą niekoniecznie
W lipcu Redan za granicą sprzedał towary za 2 mln złotych. To o 9 procent mniej rok do roku. Na wynikach odbija się trudna sytuacja gospodarcza Ukrainy i Rosji, gdzie spółka prowadzi sklepy. Spadek był jeszcze większy biorąc pod uwagę dane za 7 miesięcy tego roku. Wówczas przychody wyniosły 16 mln złotych, czyli o 36 procent rok do roku.
Spółka zmniejsza również powierzchnię swoich sklepów za granicą. Na koniec lipca miały one łącznie 6,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni, czyli o 30 procent mniej niż rok wcześniej. Z kolei w Polsce sieć powiększyła się o 10 procent w segmencie dyskontowych i o 14 procent w segmencie modowym.
Roczne wyniki finansowe spółki Redan z ostatnich 10 lat
Źródło: Money.pl
Dobre dane sprzedażowe mogą poprawić negatywny sentyment do akcji spółki widoczny od jakiegoś czasu. Po ostatnim wzroście w lutym kurs raczej kierował się na południe. Redan ma szansę pokonać w 2015 roku wyniki ubiegłoroczne. W 2014 roku spółka zarobiła 5,568 mln złotych, co zresztą zapowiadała po publikacji ostatniego rocznego raportu.