"Sprzedaż wyniosła 2,9 mld euro, co oznacza wzrost o 2% w walucie lokalnej (-0,8% w euro). Sprzedaż LFL: -1,1%, na co miał wpływ zakaz handlu w niedziele oraz przesunięcie Wielkanocy z I kw. w 2018 r. na II kw. w 2019 r. Te czynniki miały łączny wpływ na wynik LFL w wysokości 4-4,5 pkt proc." - czytamy w komunikacie.
Wynik EBITDA sieci Biedronka wyniósł 195 mln euro (wzrost o 1,2% r/r w złotych, spadek o 1,6% w euro). Marża EBITDA wyniosła 6,7%, nieznacznie mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, podano także.
Wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins spadł o 0,6% r/r do 214 mln euro w I kw. br. Sprzedaż grupy zwiększyła się o 1,1% r/r do 4 247 mln euro.
Capex na sieć Biedronka wyniósł 43 mln euro w I kw. br. (i stanowił 46% nakładów inwestycyjnych grupy) z 79 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 56% nakładów grupy).
W I kw. br. sieć Biedronka otworzyła 8 sklepów i zamknęła 6 placówek (wzrost sieci o 2 sklepy netto). Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 902 placówek o łącznej powierzchni 1,94 mln m2.