Przychody AmRest w czwartym kwartale wyniosły 397,5 mln euro, co oznacza spadek o 25 proc. w skali roku, wynika ze wstępnych danych. Z kolei w całym 2020 roku sprzedaż wyniosła 1 mld 523 mln euro i była 22 proc. niższa niż rok wcześniej.
AmRest prowadzi sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Spółka jest też obecna w Hiszpanii, Niemczech, Francji, a także w Rosji oraz Chinach. Zarządza w tych krajach takimi markami, jak m. in. KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks.
Pojawienie się drugiej fali pandemii COVID-19, która dotknęła w czwartym kwartale większość rynków działalności AmRest, pociągnęło za sobą ponowne wprowadzenie restrykcji dotyczących funkcjonowania restauracji.
"Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90 proc. naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny” - powiedział Mark Chandler, prezes AmRest.
Zobacz też: Jeff Bezos nie będzie dyrektorem generalnym Amazona. Potwierdza to w liście do pracowników
Jak w czwartym kwartale zmieniła się sprzedaż na poszczególnych rynkach? W Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła prawie 172 mln euro, co stanowi spadek o 26 proc. w skali roku. Wynik za cały rok 2020 wyniósł 685 mln euro i był o 18 proc. niższy niż przed rokiem.
Natomiast w Europie Zachodniej przychody ze sprzedaży zmalały w czwartym kwartale o 25 proc., a w całym roku o 27 proc. i wyniosły 583 mln euro.
Mocniej, bo o 31 proc., spadły przychody w Rosji. Sprzedaż za cały rok sięgnęła 152 mln euro i była o 26 proc. niższa niż przed rokiem.
Jedynie na rynku chińskim przychody w czwartym kwartale były wyższe niż rok wcześniej - wzrosły o prawie 3 proc. do 22,6 mln euro. Jednak biorąc pod uwagę cały ubiegły rok, sprzedaż była niższa o prawie 15 proc. i wyniosła 76,4 mln euro.