"W czwartym kwartale to było kolejne 10 mln zł, a za cały rok 40 mln zł. Jesteśmy prawie w połowie drogi po roku od rozpoczęcia programu synergii kosztowych" - powiedział Kulik podczas konferencji prasowej.
Realizacja synergii w obszarach zakupów, IT i nieruchomości ma przynieść do 2020 r. redukcję kosztów o 100 mln zł.
"To są rzeczy, które nie rozwijają się linearnie, ale funkcjonują projektowo. W momencie, gdy są one rozliczane, możemy osiągnąć odpowiednie efekty finansowe. Dział zakupowy i IT współpracują ze sobą. Oczywiście, jest pewien efekt początkowy, który łatwo uzyskać, potem kolejny poziom to ciężka praca. Liczymy, że ten cel osiągniemy" - dodał CFO.
Jak podkreślił, współpraca PZU z bankami z grupy nabiera większego tempa.
"Cieszy rosnąca liczba klientów, która nabywa nasze produkty - życiowe ochronne i majątkowe, które towarzyszą produktom bankowym, ale są też sprzedawane w ramach sieci sprzedaży banków - bez połączenia z produktami bankowymi. W naszych oddziałach zaczynamy też oferować produkty bankowe. Ta relacja działa i jest obustronna" - wskazał Kulik.
Jednym z tych fundamentów strategii grupy PZU do 2020 r. jest współpraca z Alior Bankiem i Pekao, w ramach której Grupa PZU liczy na sprzedaż ubezpieczeń majątkowych i życiowych PZU w modelu bancassurance klientom banków grupy - celem na 2020 r. jest 1 mld zł składki z tego tytułu oraz 1 mln klientów pozyskanych dla banków w Grupie PZU.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.