"Dzisiaj jest tak, ze takiego rozwiązania wprost dedykowanego dla administracji nie mamy. Chcemy, by ono było docelowo także integrowane z innymi systemami, które wykorzystuje administracja" - powiedział Zagórski w trakcie konferencji on-line. Projekt ma być realizowany m.in. ze środków europejskich, z programu operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój.
Zagórski podkreślił, że celem jest przygotowanie systemu, który będzie posiadał dwa moduły: platformę do pracy zdalnej oraz platformę e-learningową, która pozwoliłaby na szybkie przygotowywanie, publikowanie szkoleń, kursów przez podmioty administracji. Docelowo platforma ta miałaby także realizować zdalne nauczanie, także w szkołach i umożliwiać zdalną komunikację między urzędnikami a obywatelami.
Jego zdaniem, nowy system pozwoli efektywnie zarządzać obsługą spraw obywateli, ale przede wszystkim - może wpłynąć na zmniejszenie kolejek w urzędach.
Nowy system miałby także sprzyjać promowaniu dobrych praktyk z zakresu zdalnej pracy, dostarczać wsparcie techniczne dla urzędów poprzez wiele kanałów komunikacji - chat, infolinię, chatbot, zapewnić nowoczesny, intuicyjny i dostępny cyfrowo interfejs oraz gwarantować wsparcie pozyskiwania kompetencji cyfrowych w zakresie pracy na odległość - kursy, szkolenia, tutoriale. Poza tym miałby zapewniać bezpieczeństwo i ochronę danych.
Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak przypomniała, że w 2019 roku [ostatnie dostępne dane] z e-administracji skorzystało ponad 40 mln Polaków. Wskazała, że pod względem tempa cyfryzacji gospodarki Polska znalazła się na 13. miejscu Indeksu Cyfryzacji Gospodarki [badaniem objęto 90 państw]. Z kolei z danych instytutu Sobieskiego wynika, że Polska może stać się jednym z liderów cyfryzacji do 2023 roku, przypomniała.