Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

T-Mobile ma problem. Wysokomarżowy roaming zanikł całkowicie

1
Podziel się:

T-Mobile w Polsce całkiem skutecznie poradził sobie z koronawirusem. Wyniki są niezłe i władze nie zamierzają redukować planów inwestycyjnych. Narzekają jednak na roaming w czasie pandemii.

T-Mobile pokazał wyniki i zdradził plany.
T-Mobile pokazał wyniki i zdradził plany. (pixabay.com)

Operator T-Mobile Polska podsumował działalność od kwietnia do czerwca. W tym czasie zanotował 435 mln zł zysku operacyjnego (EBITDA AL). To o prawie 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Udało się to m.in. dzięki wyższej sprzedaży produktów i usług (o 3,4 proc. w skali roku), która wyniosła 1,62 mld zł. T-Mobile chwali się wzrostem bazy klientów o 152 tys. w rok, których ma już ponad 11 mln.

T-Mobile Polska z optymizmem patrzy w przyszłości i zakłada, że tegoroczny poziom inwestycji będzie podobny do ubiegłorocznego, zgodnie z planem kreślonym jeszcze przed wybuchem epidemii.

- Inwestujemy zgodnie z planem. Poziom inwestycji jest podobny do ubiegłorocznego. Tak więc COVID-19 nie powoduje zmniejszenia inwestycji. Oczywiście, część inwestycji opóźni się, zwłaszcza te dotyczące spektrum. [...] Ale nie planujemy w tym roku redukcji inwestycji - podkreśla prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer.

Zobacz także: Zmiany w Kodeksie pracy. Duża nowelizacja już jesienią

Dodaje jednak, że koronawirus sprawia problemy spółce w zakresie roamingu.

- Za wcześnie jest, by przedstawiać, jaki będzie to miało wpływ. Ale ta kwestia będzie negatywna dla nas i dla całej branży, ponieważ w szczególności wysokomarżowy roaming - tj. poza Europą - zanikł całkowicie - przyznaje Maierhofer.

- Podjęliśmy już starania, aby złagodzić skutki. I pomimo negatywnego wpływu jesteśmy przekonani, że zrealizujemy planowane wyniki - wskazuje.

Maierhofer wyjaśnił także, że spółka nie ma planów dotyczących wyłączenia lub sprzedaży własnej infrastruktury, jak planują to niektórzy operatorzy w Polsce.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100 proc. powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

telekomunikacja
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Jolka
4 lata temu
Oh jak pięknie,oh jak dobrze,tylko czemu nie piszecie,jak operator trzyma na smyczy swoich klientów na kartę proponując Mixa ,a potem już tylko walka jak po upływie terminu chceszsz od nich odejść. Musisz pisać rezygnację albo rzucić wszystko i stracić numer który np.miałeś kilkanaście lat. Więc wszystkie numery itd.ida się paść na zieloną łączkę.Prześledźcie tę materię a potem piszcie o ilości klientów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Jolka
4 lata temu
Oh jak pięknie,oh jak dobrze,tylko czemu nie piszecie,jak operator trzyma na smyczy swoich klientów na kartę proponując Mixa ,a potem już tylko walka jak po upływie terminu chceszsz od nich odejść. Musisz pisać rezygnację albo rzucić wszystko i stracić numer który np.miałeś kilkanaście lat. Więc wszystkie numery itd.ida się paść na zieloną łączkę.Prześledźcie tę materię a potem piszcie o ilości klientów.