"W czasie pandemii znacząco wzrosła rola usług telekomunikacyjnych w pracy, edukacji i codziennym życiu naszych klientów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebowali oni niezawodności ufając, że będziemy nieprzerwanie dostarczać rozwiązania najwyżej jakości. Nie mogliśmy zawieść pokładanego w nas zaufania. Jestem dumny, że T-Mobile, dzięki wysiłkowi wszystkich pracowników, sprostał temu zadaniu" - powiedział prezes Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
"Po zakończeniu lockdownu wprowadziliśmy nowy model pracy, oparty na bezpieczeństwie i elastyczności, który doskonale się sprawdził. Dzięki temu utrzymaliśmy wzrostowe trendy w obszarze przychodów z usług, osiągając zadowalające wyniki w perspektywie całego kwartału" - dodał.
EBITDA AL utrzymała pozytywny trend z I kwartału br. i osiągnęła 435 mln zł, rosnąc o 1,9% rok do roku.
"Wydarzenia z kwietnia i maja sprawiły, że utrzymanie stałego wzrostu EBITDA z poprzednich kwartałów stało się wyzwaniem. Na szczęście nasza szybka i płynna transformacja do nowego modelu pracy pozwoliła utrzymać tempo i zminimalizować wpływ negatywnych trendów rynkowych w okresie lockdownu. Po 'odmrożeniu' polskiej gospodarki z powodzeniem odzyskaliśmy dynamikę handlową i zniwelowaliśmy lukę, dzięki czemu utrzymaliśmy nasze długoterminowe założenia wzrostu" - skomentował członek zarządu ds. finansowych Juraj Andras.
T-Mobile podkreśla, że osiągnął wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach rynku biznesowego. Rosnące zapotrzebowanie na pracę zdalną i rozwiązania cyfrowe spowodowały wzrost popytu na produkty z obszaru łączności i pracy zdalnej. T-Mobile przyłączył się do działań pomocowych w tym obszarze, zapewniając firmom bezpłatne licencje na oprogramowanie biurowe i rozwiązania telekonferencyjne, wskazano w materiale.
"W segmencie korporacyjnym w II kwartale T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów zarówno z usług łączności mobilnej, jak i stacjonarnych. Na to drugie znaczący pozytywny wpływ miało poszerzenie zasięgu własnej sieci światłowodowej T-Mobile. Pomimo trudnego otoczenia polskie firmy kontynuowały projekty z zakresu transformacji cyfrowej. Trend ten przybrał wręcz na sile, jako że wiele przedsiębiorstw skierowało swoją uwagę w kierunku rozwiązań cyfrowych, poszukując nowych modeli biznesowych w obliczu zmieniającej się sytuacji rynkowej. Eksperci T-Mobile wspierali klientów w takich przedsięwzięciach, dostarczając inteligentne rozwiązania umożliwiające optymalizację kosztów i zwiększające elastyczność. Wszystko to zaowocowało znacznym wzrostem przychodów T-Mobile i T-Systems z produktów ICT. W analizowanym okresie spółka konsekwentnie rozwijała swoje możliwości w tym obszarze, kontynuując proces inwestycyjny w nowe data center zlokalizowane w Warszawie" - czytamy w komunikacie.
W II kwartale 2020 r. współczynnik churn spadł do nowego rekordowo niskiego poziomu.
"Położenie przez operatora silnego nacisku na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży w tym segmencie przyniosło efekty w okresie lockdownu - wielkość sprzedaży online w drugim kwartale rok do roku wzrosła dwukrotnie. T-Mobile poszerzył również zasięg swojej oferty światłowodowej w oparciu o sieci partnerów infrastrukturalnych. W efekcie spółka odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i liczby klientów także w sektorze małych i średnich firm" - czytamy dalej.
W II kwartale bieżącego roku T-Mobile zakończył dwa ważne projekty w obszarze sieci radiowej.
"Pierwszy z nich to zapoczątkowana w maju 2018 roku zmiana modelu wykorzystywania posiadanych częstotliwości, w ramach której zakończone zostało współdzielenie zasobów 1800MHz Orange. W efekcie tego projektu całość tego pasma wykorzystywane jest przez klientów T-Mobile, powiększając pojemność sieci LTE i poprawiając średnie prędkości przesyłania danych. Także w drugim kwartale na 1600 stacjach bazowych udostępniona została klientom T-Mobile technologia 5G z wykorzystaniem 10MHz pasma z zakresu 2100MHz" - napisano w materiale.
Niezależnie od prowadzonych projektów T-Mobile nadal rozbudowuje i modernizuje sieć radiową. Do 9660 wzrosła liczba stacji obsługujących agregację pasma z czego blisko 3500 stacji obsługuje agregację 4 pasm a 4000 agregację 3 pasm częstotliwości, podał także operator.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.