"Klienci, którzy zdecydują się na skorzystanie z tej opcji, otrzymają na swoją skrzynkę e-mail wiadomość zawierającą kod QR, po zeskanowaniu którego smartfon sam pobierze z serwera operatora informacje niezbędne do aktywacji eSIM w urządzeniu i rejestracji w sieci. Rozwiązanie to zostanie w T-Mobile zaoferowane na początku odbiorcom korporacyjnym, którzy będą mogli wykorzystać je do masowej aktywacji usług mobilnych w aparatach zakupionych u operatora" - czytamy w komunikacie.
eSIM to kolejne rozwiązanie wdrażane przez T-Mobile, które umożliwia klientom biznesowym szybko i sprawnie aktywować usługi oraz zarządzać firmowymi urządzeniami, podkreśla firma. Firmy mogą korzystać także z usługi MDM (Mobile Device Management), dającej możliwość zdalnej konfiguracji i kontroli urządzeń mobilnych, a także Apple Device Enrollment Program, który umożliwia automatyczną instalację MDM na terminalach Apple oraz KNOX, dzięki któremu proces instalacji MDM można przeprowadzić równie łatwo na urządzeniach marki Samsung. Pełne bezpieczeństwo firmowym urządzeniom mobilnym w TMobile zapewnia rozwiązanie Cyber Guard, a więc system oparty o analizę big data oraz sztuczną inteligencję, który analizuje i wykrywa cyberzagrożenia już na poziomie sieci, zaznaczono.
"Usługa wirtualnej karty SIM będzie przez operatora rozwijana w kolejnych miesiącach o takie funkcjonalności jak możliwość posiadania tego samego numeru telefonu na kilku urządzeniach oraz zdalne zarządzanie kartami z poziomu portalu obsługowego. W kolejnych krokach operator planuje także wprowadzenie eSIM do ofert dla mniejszych firm oraz odbiorców indywidualnych" - czytamy także.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.