"W 2019 r. chcemy utrzymać wzrost przychodów i wrócić do wzrostu EBITDA" - powiedział Maierhofer podczas konferencji prasowej.
Założeniem jest także utrzymanie poziomu co najmniej 3% wzrostu przychodów z usług, podobnie jak w IV kw. 2018 r.
Spółka zakłada także dalszy wzrost liczby klientów.
"Spodziewam się, że utrzymamy w tym roku wzrost liczby klientów o 300-400 tys." - wskazał prezes.
T-Mobile planuje na przełomie I i II kw. uruchomić usługi pakietowe oparte na światłowodzie. Nie zakłada jednak "agresywnego" pozyskiwania klientów.
Wzrost EBITDA firma chce osiągnąć zarówno dzięki wyższym przychodom, jak i poprawie efektywności.
"Jestem pewien, że będzie to możliwe, jeśli utrzymamy tempo wzrostu liczby klientów i przyjrzymy się usługom mobilnym. Stałym zadaniem jest jest poprawa efektywności i redukcja kosztów. Planujemy takie działania w tym roku, ale nic radykalnego" - powiedział Maierhofer.
Dodatkowo, tegoroczny wynik EBITDA nie będzie obciążony efektem roam-like-at-home.
W 2018 r. T-Mobile Polska wypracował przychody w wysokości 6,5 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2% r/r. Baza klientów wzrosła o 333 tys.(3,2% r/r). Skorygowana EBITDA spadła o 6,7% r/r do 1,66 mld zł.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.