"Liczba umów, które uzgadniamy, jest wielokrotnie większa od tych już zawartych. Służymy pełnym wsparciem: konsultacjami, także prawnymi, pomocą przy wdrażaniu PPK, a w przyszłości przy obsłudze Planów" - powiedział wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, cytowany w komunikacie.
Wybór instytucji zarządzającej planami przed końcem roku nie wymaga ogłaszania przetargu i związanych z nimi formalności, które od stycznia będą obowiązkowe, gdy wartość zamówienia przekroczy progi unijne. To wymóg nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. Podpisane wcześniej umowy wejdą w życie od stycznia. Nie wiążą się z obowiązkiem wcześniejszego odprowadzania wpłat do PPK. Będzie to konieczne dopiero po 10 kwietnia, gdy mija ostateczny termin na podpisywanie umów o prowadzenie PPK, przypomniano.
W zakończonym w październiku 2. i 3. etapie wdrażania PPK, obejmującym pracodawców zatrudniających od 20 do 49 i do 50 do 249 osób, TFI PZU podpisało ponad 18 tys. umów o zarządzanie.
"Zaufał nam co trzeci pracodawca z tej grupy. Naszym atutem jest kompleksowe wsparcie na każdym etapie. Oferujemy bezpłatny serwis internetowy, który umożliwia nie tylko zawieranie umów, ale także bieżącą obsługę planów" - podkreślił wiceprezes TFI PZU.
W związku z pandemią PZU rozszerzył też możliwości zdalnego zawierania umów o PPK. Można to zrobić poprzez internetowy serwis ppk.pzu.pl oraz przez telefon.
W pierwszym, ubiegłorocznym etapie wprowadzania PPK umowy o zarządzanie PPK podpisało z Grupą PZU ponad 1 000 największych pracodawców. Wśród nich PKN Orlen, Grupa Energa, producent mebli Kler, PKP i PKP Intercity, Hortex, Orbis, producent lodów Koral, wydawnictwo Polska Press, Telewizja Polska i Polskie Radio, firma kurierska DPD, Porsche Inter Auto Polska, Airbus Polska, Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol, Wittchen, Lavard, Bakalland i Vistula, wymieniono w materiale.
TFI PZU jest częścią Grupy PZU. Zarządza aktywami o wartości ponad 30 mld zł.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów przekroczyła w 2019 roku 343 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.