"W 2018 roku odnotowaliśmy zdarzenia jednorazowe obniżające nasze wyniki. Wyłączając je, oceniamy ostatnie kwartały jako operacyjnie udane dla TPG. To obrazuje wzrost pieniężnych przepływów operacyjnych i korzystna sytuacja gotówkowa, pozwalająca swobodnie prowadzić działalność i realizować inwestycje flotowe" - skomentował prezes Dariusz Cegielski, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
Grupa osiągnęła niższą rentowność na poziomie EBITDA i zysku netto, wynikającą z zaistnienia zdarzeń o charakterze jednorazowym. EBITDA TPG wzrosła do 27 mln zł (+3,1%). W minionym roku na wyniki wpłynęły trzy zdarzenia, tj. uczestnictwo w procesie potencjalnej akwizycji skutkujące poniesieniem dodatkowych kosztów ogólnego zarządu w wys. blisko 1,5 mln zł, nadwyżka ujemnych różnic kursowych nad dodatnimi rzędu ok. 2,6 mln zł oraz rozliczenie kosztów finansowych (ponad 2,2 mln zł) w związku z wcześniejszą całkowitą spłatą (refinansowaniem) pożyczki mezzanine, wyjaśniono.
Zysk operacyjny wyniósł 15,43 mln zł wobec 16,32 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 240,12 mln zł w 2018 r. wobec 225,56 mln zł rok wcześniej.
"W 2018 roku skonsolidowane przychody grupy przekroczyły 240,1 mln zł (+6,5% r/r). Transport paliw wypracował 145,3 mln zł sprzedaży (+1,3% r/r), a segment przewozów płynnych chemikaliów, asfaltów i produktów spożywczych wzrósł o 12% i wyniósł 84,8 mln zł. Wśród wszystkich grup transportowanych produktów najwyższą dynamikę odnotowano w przewozach mas bitumicznych (+24,5% r/r), wynikającą ze wzmożonej realizacji inwestycji drogowych" - czytamy także.
Przepływy z działalności operacyjnej zwyżkowały w 2018 roku o 21,3% do 15,4 mln zł. Na koniec ubiegłego roku grupa dysponowała 48,3 mln zł środków pieniężnych, a aktywa obrotowe były ponad dwukrotnie wyższe niż zobowiązania krótkoterminowe (107,3 mln zł vs. 51,6 mln zł), podano także.
"Dobre warunki makroekonomiczne w Polsce i na rynkach zagranicznych skłoniły nas do szybszej realizacji inwestycji sprzętowych. Oprócz pozyskania znacznej liczny jednostek w takich obszarach jak masy paliwa, masy bitumiczne, czy płynna chemia, rozwijamy nasz roczny obszar biznesowy przewozów sypkich cementów. Tu w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów, liczba jednostek wzrośnie o kolejne cysterny" - dodał prezes.
W 2018 roku grupa zwiększyła środki trwałe o wartość 20,5 mln zł, nabywając w wyniku zawarcia umów leasingowych 34 ciągniki siodłowe i 35 naczep. Ponadto w ramach leasingu operacyjnego (na koniec 2018 r. pozabilansowego) TPG wprowadziła do ruchu 38 ciągników i 20 naczep, podsumowano w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 0,2 mln zł wobec 0,68 mln zł zysku rok wcześniej.
Trans Polonia to operator transportowo-logistyczny, oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest obecna w kilkunastu krajach Europy, posiada swoje przedstawicielstwa we Francji, Holandii, Hiszpanii i Niemczech. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.