"Rośniemy we wszystkich kanałach sprzedaży - najszybciej w internecie. Obecnie 1/3 sprzedajemy przez internet, 1/3 przez biura własne i 1/3 przez sieć agentów i franczyzową. To oznacza, że ponad 800 mln zł sprzedaży przypada na internet" - powiedział Dymnicki podczas spotkania prasowego.
"Najszybszy wzrost idzie przez apkę. Polacy w niej nie tylko przeglądają ofertę, ale i kupują wycieczki. W aplikacji wzrost jest czterocyfrowy, choć z niskiej bazy. Szacujemy, że kilkanaście procent z tych '800 mln zł plus' idzie przez rozwiązania mobilne" - dodał prezes.
Wskazał, że w Polsce z aplikacji mobilnej TUI korzysta 600 tys. użytkowników. Ocenił, że w całym internetowym kanale sprzedaży touroperatorów w naszym kraju TUI Polska ma prawdopodobnie ponad połowę udziału.
"Mamy też potencjał na kilkanaście nowy biur własnych i będziemy je otwierać. Wchodzimy też do mniejszych miast, z 50-100 tys. mieszkańców" - kontynuował prezes.
Obecnie TUI Polska ma 95 własnych salonów sprzedaży.
"Też wzrośliśmy we franczyzie. Mamy partnerów, którzy mają już po klika punktów. Teraz jest ich [punktów] 65 wobec ok. 30 trzy lata temu. Jest też 500 agentów niezależnych i tu nie planujemy zmiany ani na minus, ani plus. Oni też rosną pod względem obrotów, jak cała firma" - wymienił Dymnicki.
Podsumował, że docelowo firma chciałaby utrzymać 2/3 sprzedaży w kanałach własnych, czyli online i swoich placówkach.
Według TUI, w tym sezonie najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnego wypoczynku jest Turcja. Sprzedaż wycieczek do tego kraju wzrosła r/r o 50%. Grecja i Bułgaria to odpowiednio 2. i 3. miejsce. Za nimi plasują się Hiszpania i Egipt.
"Turcja sprzedaje się rewelacyjnie. To jest 'rok Turcji'. Na lato 2020 trendy są bardzo podobne - co druga rezerwacja to Turcja. Nie oczekujemy zmiany trendów w destynacjach" - powiedział Dymnicki.
Grupa TUI dysponuje ofertą wakacyjnego wypoczynku w ponad 180 miejscach i jest numerem jeden wśród touroperatorów na świecie. W 2018 r. miała 18,5 mld euro przychodów.
TUI Poland posiada ok. 33% udziału w rynku usług turystycznych w Polsce. Zatrudnia 750 osób i obsługuje ok. 1 mln klientów.