"Ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej jest dla nas kluczowa. W ciągu siedmiu lat udało nam się opracować produkt, który dziś do codziennych płatności wykorzystuje ponad 140 tys. użytkowników. Czas wprowadzić ekosystem oparty na bezpiecznym i inteligentnym kredytowaniu do innych krajów" - powiedział CEO i założyciel Twisto Michał Smida, cytowany w komunikacie.
"Rumunia to dla nas drugi po Polsce najbardziej atrakcyjny rynek w regionie. Jesteśmy przekonani, że uda nam się powtórzyć sukces, który odnieśliśmy w 2019 r., oferując Polakom kartę i aplikację do codziennych płatności i pozyskując 50 tys. zarejestrowanych klientów w ciągu trzech miesięcy od debiutu" - dodał Smida.
Klienci Twisto są aktywni i korzystają z wszystkich funkcji aplikacji. Przeciętny użytkownik loguje się do aplikacji Twisto 9 razy w miesiącu i wykonuje miesięcznie 13 transakcji, wydając łącznie 300 euro, przede wszystkim na jedzenie, podróże i rozrywkę. Użytkownicy Twisto średnio 4 razy w roku korzystają z opcji przesunięcia płatności na kolejny okres rozliczeniowy. Wkrótce klienci w Polsce będą mieli dostęp do nowych funkcjonalności, które umożliwią dokonywanie płatności mobilnych, podano również.
"Nie zapominamy o rozwoju produktu. Zgodnie z obietnicą już w marcu klienci w Polsce będą mogli korzystać z Google Pay i wirtualnych kart, dzięki którym plastik nie będzie potrzebny. Niewiele później wdrożymy Apple Pay" - podkreślił CEO Twisto.
Do 2024 r. Twisto planuje całkowicie zrezygnować z wydawania kart plastikowych, przechodząc na płatności kartą wirtualną i zbliżeniowe z Apple Pay i Google Pay. Już wkrótce użytkownicy aplikacji Twisto będą też mogli rozłożyć większy zakup na raty.
"W tym roku będziemy wdrażać w Polsce nowoczesne produkty ratalne, tworząc w ten sposób zupełnie nowy model finansowania, w którym klient może korzystać z produktów kredytowych kiedy chce, decydując o tym przez aplikację, bez niepotrzebnych pośredników, formularzy i straty czasu" - wskazała Chief Growth Officer w Twisto Renata Salata.
Twisto to jeden z najszybciej rosnących fintechów w Europie. Oferuje aplikację do codziennych płatności, połączoną z kartą wielowalutową z kursem wymiany walut Mastercard bez opłat i prowizji. Na polskim rynku Twisto działa od 2018 r. i oferuje również nowatorską formułę zakupową "kup teraz, zapłać później" na jedno kliknięcie, dzięki której klient ma 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów. Partnerem strategicznym Twisto w Polsce jest ING Bank Śląski. Firma powstała w Czechach. Wśród udziałowców są grupa ING oraz towarzystwo ubezpieczeniowe Uniqa.