Liczba aktywnych kupujących na Allegro wyniosła w drugim kwartale 13,2 mln, co oznacza, że była o 7 proc. wyższa niż w analogicznym kwartale rok temu. Wzrost liczny kupujących nastąpił pomimo powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku.
Z kolei roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego wciąż rośnie i w drugim kwartale wyniosła średnio 2 969 zł . W porównaniu z analogicznym kwartałem rok temu kwota ta zwiększyła się o prawie 30 proc.
Zysk netto Allegro w drugim kwartale wyniósł 295,9 mln zł. To znacznie więcej niż w analogicznym kwartale rok temu, kiedy gigant e-commerce zarobił "na czysto” 185 mln zł.
Z kolei przychody ze sprzedaży wzrosły do 1,3 mld zł z 1 mld zł rok wcześniej. Największy, ponad 83-proc. udział w przychodach miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 9 proc. przychodów.
Wartość brutto produktów sprzedanych na Allegro w drugim kwartale wyniosła 10,4 mld zł, a w całym pierwszym półroczu – 20 mld zł.
"Dzisiejsze wyniki udowadniają, że nasza strategia zakładająca nieustanne inwestowanie w jakość obsługi klienta, a także pakiet Smart!, Allegro Pay i wiele innych innowacji powstałych z myślą o kupujących i sprzedających pozwoliły nam utrzymać znaczną część dodatkowego popytu ze strony kupujących wykreowanego po wybuchu pandemii COVID-19 i dobrze przygotowały nas na drugie półrocze 2021 roku” – czytamy w raporcie opublikowanym przez spółkę.
Jednak wyniki finansowe Allegro za pierwsze półrocze oraz zawarte w najnowszym raporcie prognozy na drugie półrocze nie zrobiły wrażenia na inwestorach. Kurs giganta e-commerce spada w czwartek przed południem o ponad 2 proc. i jest to najmocniejszy spadek w indeksie WIG20 skupiającym największe spółki na warszawskiej giełdzie.
Jednak w ciągu ostatnich trzech miesięcy akcje Allegro zdrożały o ponad 20 proc. Obecnie cena jednej akcji to ok. 65 zł.