"Po raz pierwszy od czterech lat Uber dodaje do swojej mapy w Polsce nowe miasto. [...] Mieszkańcy Lublina mogą korzystać z aplikacji do zamawiania przejazdów. Po inwestycji w proces licencjonowania kierowców oraz przeznaczeniu ponad miliona złotych na działania związane z COVID-19, firma nie zwalnia tempa i po raz kolejny wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników" - czytamy w komunikacie.
Uruchomienie aplikacji w Lublinie jest kolejnym krokiem w strategii firmy, która ma na celu wdrożenie zrównoważonego transportu miejskiego łącząc przejazdy, mikromobilność oraz komunikację publiczną. Jest też odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, gdyż w ostatnich miesiącach zauważono zwiększone zainteresowanie usługami przewozowymi w regionie, stwierdzono.
"Lublin jest dla nas szczególnie ważnym ośrodkiem w tej części kraju. Już trzy lata temu postanowiliśmy, że właśnie tutaj będzie jedno z największych i najważniejszych centrów BPO w Europie. Ta decyzja okazała się niezwykle trafiona, podobnie jak uruchomienie siostrzanej aplikacji Uber Eats. Uruchomienie platformy do zamawiania przejazdów to naturalny, kolejny krok w budowaniu partnerstwa z miastem oraz oferowaniu nowoczesnych i bezpiecznych usług dla jego mieszkańców" - powiedział dyrektor zarządzający Uber Polska Michał Konowrocki, cytowany w komunikacie.
Uber to globalna firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami korzystającymi z platformy, aby współdzielić swój przejazd z innymi, oferować możliwość przywiezienia posiłku bądź przewiezienia przesyłki.