Udział ilościowy Huawei w polskim rynku smartfonów wyniósł 29,5% w ujęciu ilościowym i 27% wartościowo w 2018 r. (rok wcześniej był to odpowiednio 21,8% i 19,4%), poinformował dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska Jefferson Zhang na podstawie danych GfK Polonia.
"Nasz udział w polskim rynku smartfonów wyniósł 29,5% w ujęciu ilościowym i 27% wartościowo za cały rok. Dynamika wzrostu udziału w rynku smartfonów wyniosła w efekcie odpowiednio 35% i 39% r/r" - poinformował Zhang podczas spotkania z dziennikarzami.
W segmencie aparatów "600 euro plus" ilościowy udział koncernu wzrósł w ubr. do 16,5% z 4,2% rok wcześniej, a wartościowo do 14,8% z 3,7% rok wcześniej. Zhang podkreślił, że dzięki nowym modelom, szczególnie serii P i Mate, dynamiki wzrostu w tym segmencie wyniosły odpowiednio 293% i 300%.
Z kolei w segmencie 300-400 euro ilościowy udział koncernu wzrósł w ubr. do 41,5% z 30,3% rok wcześniej, a wartościowo do 41,6% z 30,9% rok wcześniej. Dynamiki w tym obszarze wyniosły odpowiednio 37% i 35%.
"W tym roku zamierzamy dalej rosnąć" - zapowiedział dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.